Da Blade and Soul ostavlja utisak, ostavlja i to od samog starta!
Posle tri i više godina od kako je kuća NCWest, zapadna podružnica čuvene dalekoistočne izdavačke kompanije NCSoft, najavila izlazak igre Blade and Soul za američko i evropskog tržište došao je trenutak da uživamo u čarima MMO-a koji je potpisala razvojna kuća Team Bloodlust i ultra poznati korejski crtač mangi, Hyung-tae Kim (Magna Carta).
Da Blade and Soul ostavlja utisak, ostavlja i to od samog starta na ekranu za kreiranje lika. Možete birati jednu od četiri rase koje se, u principu, sve svode na varijacije ljudske, a to su: Gon (ogromni ljudi – potomci zmajeva), Jin (ljudi oplemenjeni duhom Crne kornjače), Kun (visoki i mršavi ljudi – naslednici Feniksa) i Lyn (patuljasti ljudi sa mišijim ušima). Svaka rasa ima mogućnost odabira nekoliko klasa od ukupno osam (Blade Master, Assassin, Kung-Fu Master, Force Master, Destroyer, Marksman, Summoner), a tek onda nastupa spektakl u vidu kreiranja fizičkog izgleda vašeg lika. Sistem je toliko opširan i detaljan da bi komotno mogao da se smatra igrom za sebe imajući u vidu da je moguće u istom provesti i nekoliko sati podešavajući svaki mogući zamislivi atribut vašeg avatara. Zaboga miloga, ženske grudi imaju čak tri različita atributa za podešavanje i ne treba da vas čudi ako vas budu ubijali likovi koji izgledaju kao ukrštenica Plejboj zečica i bezobraznih hentai crtanih filmova.
Sama priča u B&S-u je klišeizirani scenario iz jeftinih kineskih Kung-fu filmova gde je vaš lik jedan od poslednjih preživelih članova Hongmoon klana u potrazi za osvetom, a igra će vas uvesti u svet oštrice i duše kroz detaljan tutorijal koji počinje u vreme vašeg boravka u svetilištu pomenute škole. Posle raspleta i upoznavanja sa glavnim neprijateljem i predmetom vaše buduće osvete, zlom i nadasve zgodnom ženskom Jin So Yeon tutorijal se nastavlja u vidu pomaganja frakciji Bamboo Guard koji na sve načine pokušavaju da odbiju napade kriminalnog klana Blackram. Kada se budete upoznali sa osnovnom mehanikom igre, sistemom unapređivanja opreme i kako funkcionišu Soul Shards dodaci imaćete priliku da sretnete druge igrače, a B&S tek onda postaje pravi MMO.
Ubedljivo najjači aspekt igre, pored vizuelnog koji je fantastičan – eye candy fantastičan, je borbeni sistem. Od bazičnih udaraca koje izvodite na levi i desni klik miša protivnike ćete uništavati ekstenzivnim kombo potezima, a borba jednostavno zasenjuje i one na koje smo navikli da vidimo u Pritajenom tigru, skrivenom zmaju i sličnim filmskim ostvarenjima. Uostalom, zamislite samo situaciju u kojoj dok pritrčavate protivniku sa leđa postajete senka, onesposobljavate ga ubodom noža (koji mu nanosi dva debuff-a: krvarenje i trovanje), udarate ga nogom u vazduh, filujete ga sa desetak šurikena dok bespomoćno leti, a onda skačete za njim i hvatanjem za vrat ga prikucavate za zemlju. Ovo je samo jedan od ogromnog broja kombinacija kojima ćete se razračunavati sa protivnicima, a najbolje od svega je što ćete kako budete napredovali u igru isti postajati sve opasniji, pa možete očekivati flashy poteze i sa njihove strane. Celokupan utisak kvari obeležavanje meta.
eam Bloodlust odlučio se za nekonvencionalan pristup, pa je nemoguće obeležiti metu levim klikom miša već će protivnik biti obeležen ako je u dometu. S jedne strane ovo je odličan pristup jer tera igrača da aktivno drži metu „na nišanu“, a s druge dovodi do problema u vidu rapidne promene meta usled preklapanja za vreme borbi.
Svaki MMO pored borbe mora da poseduje i krafting sistem, a kraftovanje u igri Blade and Soul je, rekli bismo, solidan. Naime, igrač direktno može da prikuplja dva resursa: vodu i kvarc dok sve ostale resurse pribavlja šurovanjem sa jednom od četiri skupljačke gilde. Na vama je da nađete uzorak materijala koji vam treba bilo da je to glina, vrsta žitarice ili ruda i odnesete je odgovarajućoj gildi, a onda taj materijal možete naručivati od njih koji će vam isti dostavljati za omanju sumu novca posle nekog vremena. Po istom sistemu funkcionišu i krafting gilde sa razlikom u tome što ćete morati da im dostavite materijal i novac za predmet koji želite da vam kraftuju.
Svaka uspešna interakcija sa gildama povećava vam reputaciju što zauzrvat otključava nove recepte. „Rekli bismo solidan“ odnosi se na deo gde direktno skupljate dva resursa. Mesta na kojima možete naći pomenute resurse nalaze se razbacani svuda po mapama, a za više od desetak sati provedenih u igri autor teksta je uspeo da nađe samo dva noda koja je uspeo da aktivira. Ostali su bili ili neaktivni ili trajno zbagovani sa porukom „ovaj nod pripada drugom igraču“ što će, nadamo se, biti ispravljeno u skorije vreme.
Ubedljivo najgori deo igre je auditivni, konkretno Voice Acting. Glasovna gluma je najblaže rečeno očajna i jednostavno je nemoguće oteti se utisku da su momci iz Team Bloodlusta za glumce uzimali nasumične ljude sa ulice koje su stavljali ispred mikrofona sa poturenim scenarijom ispod nosa. Vrlo je razočaravajuće za čuti da neki likovi koje srećete u igri govore prenaglašeno, neki su potpuno nezainteresovani, a posebno loš utisak ostavlja činjenica da likovi koji su bliski rođaci pričaju potpuno različitim akcentima. Možda zvuči kao traženje dlake u jajetu ali takvi propusti pokazuju da je ovaj aspekt igre jednostavno otaljan.
Sve u svemu – Blade and Soul je kompletan MMO sa odličnom borbom, dobrim krafting sistemom, razvijenim PvE i PvP sistemom i ako ste se umorili od igara koje trenutno konzumirate toplo preporučujemo da se osvežite igrajući ovaj biser sa dalekog istoka.
Konačne ocene i još nekoliko zanimljivih detalja o ovoj igri saznaćete u zaključku teksta koji je objavio KlanRUR gejmerski sajt. Obavezno pročitajte!