Završen Digital Day u Beogradu, na kojem smo čuli i mišljenja o takozvanim "influenserima". Saznajte i ko je nagrađen ove godine.
"Influenseri" ili "uticajne ličnosti" nekada su bili glumci, pevači i muzičari, državnici. Danas, međutim, svako ko je prisutan na društvenim mrežama i ko je "vidljiv" može da postane uticajan. Tako da smo dobili nove "poznate" ličnosti, koji su neretko i maloletni.
Tokom drugog dana konferencije Digital Day u organizaciji IAB-a u Jugoslovenskom dramskom pozorištu, upravo je o tome govorio Stiv Dal iz "Depopa".
Prema jednom mišljenju, Marija Magdalena (prema predanju, jedna od najpoznatijih učenica Isusa Hrista i enskih likova iz Novog zaveta, prim. aut.) je bila prvi "influenser", a prema drugom, pak, "influenseri" se rađaju svakoga dana i da su sve mlađi.
Marija Magdalena bila je kontroverzna ličnost, naročito u katoličkoj crkvi. U studiji profesorke Karen King sa Harvarda, navodi se da je Marija imala uticaj na Isusa Hrista i da je igrala važnu ulogu u širenju hrišćanstva.
"Problem za ljude koji se bave marketingom postao je kako odabrati pravog influensera koji će vam doneti željene rezultate. Za to vam trebaju jasno postavljeni ciljevi jer nećete dobiti isto od makro ili mikro infuensera, na primer. Makro infulenseri će vam doneti vam rast svesti o proizvodu, dok će vam ostali biti od koristi na druge načine", rekao je on.
Jedna od okosnica panela bila je priča o marketingu i agencijama.
Predsednik Upravnog odbora IAB Srbija Igor Žeželj, izneo je podatak iz istraživanja "Asocijacije nacionalnih oglašivača" (Association of National Advertisers - ANA" da oko 40 odsto klijenata ne veruje svojim agencijama.
To je poražavajući, ali i ujedno interesantan podatak, primetio je on.
Govoreći na panelu o poverenju na relaciji klijenti-agencije, Jovan Stojanović iz"Dajrekt medija" (Direct Media) rekao je da danas niko ne može da kaže kako će marketinške agencije izgledati za nekoliko godina.
"Da mi je neko pre pet ili 10 godina rekao da ću imati kreativce u agenciji, ili matematičare koji nešto proračunavaju, ja bih bio zapanjen", rekao je on.
Direktor u "Spotify" Zak Pentel, zjavio je da je proizvod više od onoga što držimo u ruci, naročito danas, u digitalnom dobu.
"Danas je važno ne samo upoznati stvari koje ne znamo, već steći nove uvide u stvari koje mislimo da odlično poznajemo. Mi u 'Spotify' smatramo da treba da se vratimo malo humanijem pristupu. Brend može biti sve, od raznih sadržaja na koje smo navikli, do običnog tvita. Tokom godina smo menjali svoj izgled, ali smo razmišljali i o svrsi. I stalno je preispitivali. U jednom trenutku smo sarađivali sa bendom Metalika (Metallica) i smislili posebnu set-listu za svaki pojedinačni nastup, na osnovu navika i želja slušalaca njihove muzike u toj zemlji. Uz to, korisnicima smo omogućili uvid u to šta su slušali svakog meseca protekle godine, pa čak i koju su pesmu prvu pustili odmah iza ponoći za Novu godinu. U suštinskom smislu, to jeste marketing, ali smo korisnicima dali priliku da se osećaju dobro i posebno. Ako pokušate da napravite nešto što će se dopasti svima, verovatno ćete stvoriti nešto što se ne dopada nikome", rekao je Pentel.
Sociolog i neko ko osmišljava strategiju za "Forbes CMO Next" Ana Anđelić izjavila je da je postojalo mišljenje da će algoritmi zameniti ulogu brenda.
"Amazon je jedan od prvih koji na osnovu podataka korisnika napravio više od 70 proizvoda. Pored toga, imate kombinaciju podataka i stavova kreativaca, na primer, ali neki koriste i 'machine learning', kao što su Facebook i Instagram", rekla je ona govoreći o strategijama koje se koriste u oglašavanju.
"Sve što je nekada izledalo lažno sada izgleda pravo, i obrnuto. Pre dve godine oko 60 odsto saobraćaja imalo je veze sa ljudima, pravim, ostalo je bila aktivnost botova", rekla je ona i dodala da je brend jači ukoliko se bolje odupire algoritmu.
"Algoritmi će izbrisati mediokritetne brendove, ali će ostati nemoćni kod brendova koji imaju ličnu vrednost za korisnike", rekla je ona.
Na pitanje da li za sebe misli da je brend, Ana Anđelić je odgovorila potvrdno.
"Ja nisam veliki brend i trenutno ne bih bila jača od algoritma, ali Rijana ili Bijonse to svakako jesu, kao i svi veliki brendovi. Moje jake strane kao brenda, u smislu vrednosti, jesu znanje, hrabrost, prodornost i pristup", rekla je ona.
Konsultant za strategiju brenda Edvard Koton izjavio je da je novi trend na tržištu SAD da kompanije u komunikaciji s kupcima nastoje da budu otvorene, nepretenciozne i prijateljske, humane.
"Bilo da govorimo o logoima, prodavnicama ili reklamana, princip je isti - svi žele da se približe kupcu, da ga ne pritiskaju previše i da prema njemu budu ‘topli’. Zato, kada pričate sa klijentima koji žele da promene logo, vi zapravo pričate o tome kako promeniti kompaniju. Međutim, ako na početku priče nemate strategiju i ne znate šta želite da postignete, na kraju ćete završiti u suzama", rekao je on.
Osnivač kompanije "Sefleuria" Džesika Grejvs izjavila je da je privatnost postala skupa i komplikovana.
"Da bih ostala anonimna na YouTube ili Netfliksu (Netflix), moram to da platim. Nažalost, korisnici ne poznaju dovoljno pravila i generalno ne zhnaju mnogo o privatnosti, pa tako često dobijam poruku da neki moj kontakt napušta Facebook i prelazi na Instagram, a pritom mi tu poruku šalje preko Whatsappaa, očiti nesvestan da su obe kompanije deo Facebooka. To vam zapravo govori da su pitanja privatnosti i nedovoljno poznata korisnicima i pod velikim uticajem subjektivnog i emotivnog", rekla je ona.
Po završetku programa konferencije Digital Day dodeljene su Mixx Awards nagrade. Nagrada IAB MIXX dodeljuje se najboljima u industriji, čime se postavljaju standardi koji inspirišu, edukuju i prikazuju najbolje prakse u industriji digitalnog marketinga.
Ovation BBDO, uz saradnike Popular, Nikola Majdak i Ana Nedeljković, dobitnici su ovogodišnje nagrade Mixx Awards Grand Prix. Nagrada je dodeljena za kampanju brenda Munchmallow kompanije Jaffa.
Ostale MIXX (Marketing and Interactive Excellence) Awards osvojili su:
BEST PRODUCT LAUNCH: GUARANA - Sadržaj koji bode, Pioniri Communications, Brend/oglašivač - Knjaz Miloš;
BEST SOCIAL COMMUNITY BUILDING: Metalac - Novi strateški, nemuzički pravac, Pioniri Communications, Brend/Oglašivač - Metalac;
BEST SOCIAL INFLUENCER MARKETING: GUARANA - Sadržaj koji bode, Pioniri Communications, Brend/oglašivač - Knjaz Miloš;
BEST VIDEO AVERTISING CAMPAIGN: Black n easy - Prava turska spremna za minut, Executive group, Brend/oglašivač - Grand kafa, saradnici - IM Production;
BEST BRANDED CONTENT: Intarifa čet intervjui - Fullhouse Ogilvy, Brend/oglašivač - VIP Mobile, saradnici - Vice, OMD;
BEST BRAND AWARENESS CAMPAIGN: Munchmallow - Ovation BBDO, Brend/oglašivač - Munchmallow, Jaffa doo, Saradnici - Popular, Nikola Majdak i Ana Nedeljković;
BEST CROSS MEDIA CAMPAING: Munchmallow - Ovation BBDO, Brend/oglašivač - Munchmallow, Jaffa doo, Saradnici - Popular, Nikola Majdak i Ana Nedeljković;
BEST INNOVATION: Schweppes Character Manual - Drive &McCann, Brend/oglašivač - The Coca-Cola Company;
BEST SOCIAL MEDIA CAMPAIGN: Frikom - Moj bilbord je bolji od tvog, Pioniri Communications, Brend/oglašivač - Frikom.