• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Pored ekipe, pobjeđuje i marketing Zvezde: Stiže semafor!

Na Marakani su ponosni na 11.237 pretplatnih ulaznica. Uskoro bi trebalo da stigne novi semafor, tačnije dva, a glavni će biti na Istoku.

 Pored ekipe, pobjeđuje i marketing Zvezde: Stiže semafor! Izvor: MONDO

Uz ekipu, pobjeđuje i marketing Zvezde: stiže semafor!

MARKETING CRVENE ZVEZDE RADIO JE OVE JESENI PAKLENO KOLIKO I PRVI TIM

Fudbalski klub Crvena zvezda nije samo lider na tabeli Superlige, niti lider po broju navijača na svojim tribinama. Za period od juna, do decembra 2009. godine, crveno-bijeli su lideri i na polju marketinga, grani koja je u prethodnih šest mjeseci "samo" pratila uspjehe ekipe na terenu.

"Nova energija već šest mjeseci struji Marakanom. Suština svega što smo uradili i realizovali leži u novoj energiji. Ona nije bila samo slogan, koji je ušao u krv četiri miliona Zvezdaša, ona je bila naša istinska energija kojom smo iz dana u dan sklanjali prašinu sa naše Zvezde", rekao je za klupski sajt Lazar Labus, savjetnik predsjednika Crvene zvezde Vladana Lukića.

On se osvrnuo i na suštinsko značenje slogana "Nova energija".

"Nova energija je promijenila način razmišljanja, donijela kreativnost na svim poljima djelovanja kluba i promijenila viđenje sportskog marketinga u Srbiji. Crvena zvezda sada izgleda umiveno, pažljivo grafički oblikovano i prije svega moderno, ali i dalje tradicionalno. Trudili smo se da svaki pojedinac marketing tima isprati entuzijazam koji je stizao iz kancelarije predsjednika, sportskog direktora, sa terena, od igrača i šefa struke", dodao je Labus.

Potvrda njegovih riječi je broj (za sada) prodatih sezonskih ulaznica - 11.237.

"To je svakako podatak za ponos, ne naš, već ponos Zvezdinih navijača. Naravno da je ta cifra kap u moru onih koji vole i podržavaju najtrofejniji klub Srbije, ali od 1991. godine nije bilo više onih koji imaju godišnju kartu. Još jedan dokaz da nova energija nije djelo samo uprave kluba ili marketinga već simbol koji su svi prepoznali. Ne zaboravite da je prosjek svih Zvezdinih utakmica 16.681 gledalac, a u Jelen Superligi ubjedljivih 13.214 po meču. To su podaci koji najbolje govore ko radi i kako se radi na povratku navijača na stadion. Istakao bih da smo imali veliku podršku od navijača u dijelu 'mobilizacije' Zvezdaša i povratka publike na stadion", podijelio je direktor marketinga Goran Broćić ovaj uspjeh sa pokretom navijača.

I nije samo Sjever pun na mečevima Crvene zvezde...

"Vratili smo porodicu na Marakanu. Istočna tribina je prodavana kao porodična kroz godišnje pretplatne karte. Ulaz je uvijek bio besplatan za đake i studente. Na Marakani su bili Bora Đorđević, Nađa Higl, Aleksandra Šapić, Rambo Petković, hor 'Čarolija', Leontina, Milan Gurović. Ujedno svaka karta bila je i vaučer za kupovinu u 'Red Star šopu'. U narednom periodu u planu su aktivnosti koji ce omogućiti i dodatne sadržaje kako prije tako i poslije utakmica", dodao je Broćić.

Da li je istina da će Marakana dobiti novi semafor?

"Istina je. I ne jedan, već vjerovatno dva. Novost je da će centralni semafor biti na istoku. Planiraju se i led ekrani za marketinške aktivnosti. I stolice na klupama za rezervne igrače će ce biti drugačije, sa elektronskim uređajima na kojima je moguće pratiti statistiku. Takođe, lože na stadionu će dobiti video prikaz svih dešavanja na terenu i pristup statistici. Sve u svemu, Marakana će biti mnogo bolje tehnički opremljena, modernija i komfornija", zaključuje Labus.



"Nova energija" okupila je, poslije dužeg vremena, i mnoge poznate ličnosti na stadionu...

"Njima dugujemo ogromnu zahvalnost. Prije svih Ivanu Zeljkoviću i Ivanu Ivanoviću, koji su pokrenuli cijelu akciju. Lijepo je kad na Marakanu dolaze i za Crvenu zvezdu navijaju Miroslav Ilić, Bora Đorđević, Ivan Tasovac, Nebojša Glogovac, Gordan Kičić, Branislav Trifunović, Viktor Savić... Na proleće će akcija sa 'Klubom Velikih Poznatih Prijatelja' Crvena zvezda biti još više", kaže Labus.

Pokret su prepoznali i sponzori, kojih je sve više.

"Otvorili smo Marakanu. Napravili smo od nje najveći 'bilbord' u Srbiji i Beogradu. U Crvenu zvezdu je stiglo 17 sponzora, ne računajući preko 20 koji spadaju u grupu 'Veliki prijatelj kluba' sa iznosima do 5.000 evra. Pokazalo se da je ulaganje u marketing i reklamu putem sponzorstva našeg kluba šansa za svaku firmu da je vidi i čuje skoro 200.000 gledalaca na Marakani jesenas. Klub je ujedno medijski najpropraćeniji sportski brend u Srbiji sa preko 9.000 različitih tekstova u posljednjih šest mjeseci", pojašnjava Broćić.

Partnerstvo sa Zvezdom ne znači uvijek ulaganje novca...

"Posebno smo ponosni na saradnje sa Beogradskom filharmonijom, Beogradskom arenom, Aerodromom 'Nikola Tesla', JAT, VMA i sličnim institucijama. Crvena zvezda sarađuje sa velikima, jer je to prirodno i želimo da budemo društveno odgovorni i na taj način. Urađena je kompletna kategorizacija sponzora i snimljen marketinški potencijal kluba. To je polazna osnova za još bolje poteze", rekao je Broćić.

Crveno-bijela javnost je posebno ponosna na "Red cafe", mjesto okupljanja na Marakani?

"To je svakako projekat koji je nedostajao Zvezdi. Uradili smo ga brzo ali profesionalno i temeljno. 'Red cafe' tek raste i tek dobija svoju pravu ulogu. Jedan od budućih poteza je i razvijanje mreže 'Red cafea' po svim velikim gradovima Srbije, Republike Srpske i dijaspore. Oživjećemo i prostore kao što su loža 'Pet Zvezdinih zvezda' i Medija centar. Ujedno svi ti prostori su predviđeni za rentiranje kad Zvezdaši žele da slave rođendane, godišnjice", pojašnjava Bročić.



Sa čim ste najviše ponosni za ovih 6 mjeseci rada?

"Prije svega definisana je dugoročna marketinška strategija. Zvezda ima jasne ciljeve za naredne godine, a do kraja sezone već izrađene detaljne planove. Meni je posebno drago da smo stavili ćirilično pismo na dres Crvene zvezde, osveštali Marakanu i napravili dobru komunikaciju sa navijačima", ističe Labus.

Crvena zvezda je ubjedljiva i na globalnom sajtu za druženje Facebook-u?

"Napravljena je Facebook stranica koja je za samo nekoliko dana privukla više od 220.000 članova. Ona je samo jedan od načina kako obavještavamo svoje navijače o potezima kluba i akcijama koje slijede. Digli smo i značajno posjećenost zvaničnog sajta kluba, a imamo u planu jako puno novih aktivnosti na njemu koja će omogućiti lakšu i bržu komunikaciju sa milionskom armijom navijača FK Crvena zvezda", jasan je Broćić.

Buduće akcije su posebna tema. Šta se planira za proljeće?

"Najvažnija novina će biti novi sistem prodaje karata i sistem ulaska na Marakanu. Isti ovaj sistem možete vidjeti npr. na 'Alijanc Areni' . On omogućava kupovinu karata putem sms-a, interneta, preko poslovnica banaka, ATM mašina. Kartu ćete moći odštampati kod kuće ili je dobiti na vaš mobilni telefon i sa njom ući na Marakanu. Time ćemo smanjiti gužve, omogućiti komfor. Neće postojati šansa za bilo kakvu nelegalnost. U svakom trenutku ćemo znati koliko je gledalaca ušlo na stadion i u kojim sektorima. Spriječićemo svaku zloupotrebu. Posebno podvlačim da je ovaj sistem dio UEFA i FIFA zahtjeva i da Crvena zvezda ovime ulaže mnogo u srpski fudbal", kaže Lazar Labus.

Proljeće će donijeti još mnogo akcija za navijače, zar ne?

"Izdvojio bih dve akcije koje ćemo realizovati jako brzo. 'Moja prva utakmica' i 'Marakana tura'. Moja prva utakmica je akcija za sve roditelje koji svoju djecu dovedu na prvu utakmicu Crvena zvezda. Mi ćemo to 'zaljubljivanje' uljepšati tako što nove Zvezdaše, budućnost našeg kluba, očekuje obilazak kompletnog stadiona, upoznavanje sa igračima poslije meča i pokloni. Želimo da im prvi susret sa njihovom Zvezdom ostane uspomena zauvijek. Marakana tura je nešto što je već viđeno u Madridu, Barseloni, Milanu, Mančesteru... Naši navijači će moći da vide svoj stadion izbliza, da uđu u određene lože, vide svlačionice i sve tribine. Uvjereni smo da će ove akcije imati veliki odziv", kaže Broćić.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Kolumna - Nebojša Šatara

Navijači

MONDO Tim kola

FK BORAC

RK BORAC