Najbolji srpski automobilista ulaskom u WTCC već napravio veliki uspjeh, a ističe da će poseban izazov biti vožnja sa najboljima na svijetu.
Nekadašnji šampion Evrope na brdskim stazama Dušan Borković prošle sezone osvojio je treće mjesto u Evropskom šampionatu putničkih automobila (ETCC) i obezbijedio nastup kao prvi Srbin u renomiranoj seriji Svetskog šampionata putničkih automobila (WTCC).
"Ne mogu ništa da obećam, svi učesnici su brzi, odlučivaće deseti dijelovi sekunde. Otežavajuća okolnost je što neću imati puno vremena za testiranje, jer mi automobil stiže jako kasno. Iskoristiću ovu sezonu za učenje i nadam se da ću uz dobar plan, za dvije-tri sezone moći da se borim za najviši plasman. Jedva čekam da počne sezona, da vidim kako ću se pokazati", istakao je Borković.
Dvadesetdevetogodišnji Pančevac je dodao da će to biti veliki izazov za njega u karijeri.
"Prošle godine sam prvi put vozio turing automobil, nisam se nadao tako dobrom rezultatu, u debitantskoj sezoni osvojio sam treće mjesto u generalnom plasmanu, što je meni i mom sponzorskom timu NIS dalo vjetar u leđa da krenemo dalje. Dobili smo ponudu da uđemo u WTCC, prvo u TC2 klasi, ali došlo je do izmjena i sada ću voziti sa 16 najboljih svjetskih vozača", naveo je on.
On ne krije da je srećan što će imati prilku da vozi "ševrolet kruz" nove specifikacije, jedan od najboljih automobila na svijetu, kao i što će biti rame uz rame najvećim imenima svjetskog automobilizma - devetostrukim uzastopnim prvakom Svjetskog reli šampionata (WRC) Sebastijanom Lebom, aktuelnim prvakom WTCC Ivanom Milerom i još sa 13 prekaljenih asova.
"Drago mi je što ću se naći na stazi pored jednog od najboljih vozača na svijetu. Voziću protiv Leba, to mi je isto kao da ću voziti protiv Mihaela Šumahera. Dok sam vozio karting Nijemac mi je bio idol, kada sam prešao na auto trke to je postao Francuz. Možete samo da zamislite kako će mi biti, a možda ću biti u prilici i da ga pobijedim", rekao je Borković.
WTCC, uz Formulu 1, WRC i seriju Le Man, spada među najjača takmičenja Međunarodne automobiliske federacije (FIA). Trke su organizovane širom svijeta, a neke od destinacija su Hungaroring, Spa-Frankoršamp, Moskva, Suzuka, Šangaj...
Ove sezone takmičenje startuje 6. aprila na pisti u Maroku, na programu je 12 trka, zaključno sa 16. novembrom kada se sezona zatvara u Makau.
"Gledanost WTCC je ogromna, prošle godine to takmičenje putem televizijskih ekrana pratilo je više od 530 miliona ljudi. Obilazi se cijeli svijet, čim je tu Leb, koji je prošle godine bio najplaćeniji vozač na svijetu, to je dokaz da je jako takmičenje. Trke su dinamične, ima dosta guranja, udaranja, nisu kao Formula 1, koja je zanimljiva samo na startu i cilju, već su interesantne od prvog do posljednjeg kruga".
Borković je otkrio i da nema želju da se jednog dana okuša u Formuli 1.
"Dok sam vozio karting, Formulu 1 sam gledao samo zbog Šumahera, mislim da je 90 odsto fanova gledalo te trke zbog njega. Posjedovao je posebnu energiju i podigao je taj sport na viši nivo. Formulu nisam volio nešto posebno, čini mi se da je bilo namještaljki, vozači su ulazili na čudan način u takmičenje, više sam volio WRC", zaključio je Borković.
Dušan je sin Jovana Borkovića, dvostrukog šampiona SFRJ u moto trkama i šampiona Jugoslavije u trkama kamiona sedamdesetih i devedesetih godina prošlog vijeka.
Automobilizmom je počeo da se bavi sa devet godina, šest sezona u nizu bio je šampion u kartingu, osvojio je više od 200 trofeja, 11 šampionskih titula, tri "Zlatne kacige" i "Dijamantsku kacigu".
(MONDO, foto: MONDO)