Niko Rozberg protivi se pravilu o minimalnoj težini u Formuli 1 jer smatra da se njime teži i viši vozači dovode u neravnopravan položaj.
Prema novim pravilima težina bolida i vozača ne smije preći 605 kilograma, a sam KERS sistem teži između 25 i 40 kilograma, pa su njime najviše pogođeni teži vozači.
Rubens Barikelo, Kimi Raikonen i Fernando Alonso već su smršali nekoliko kilograma pripremajući se za novu sezonu, kao i Rozberg, koji je na 178 centimetara “rasporedio” 70 kilograma.
Ipak vozač Vilijamsa smatra da ovo pravilo treba ukinuti ili ga izmijeniti kako bi svi vozači bili u jednakom položaju.
“Smršao sam nekoliko kilograma i čak na Božić vodio sam računa o kalorijama. Mislim da to pravilo nije fer jer su veći vozači od samog starta u neravnopravnijem položaju. O tome bi hitno trebalo razgovarati na sastanku GPDA (udruženja vozača)”, rekao je Rozberg.
On smatra da bi se prilikom određivanja maksimalne težine trebala uzeti u obzir težina svakog vozača pojedinačno, kako teži vozači ne bi bili u podređenom položaju.
Poljak Robert Kubica sa svojih 185 centimetara važi za “džina” u Formuli 1 i jedan je od onih koje ovo pravilo najviše pogađa.
Vozač BMW-a prije prošle sezone smršao je nekoliko kilograma i spustio se na 70 kilograma, ali zbog straha za svoje zdravlje ne namjerava da dalje mršavi.
Na drugoj strani Nik Hajdfeld i Felipe Masa spadaju u “pero laku kategoriju” u Formuli 1 sa težinom manjom od 60 kilograma.
(MONDO, foto AP)