• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

F1: Ne postoji više Bron, rođen Mercedes GP

Šampionski tim Formule 1 u obje konkurencije, pojedinačnoj i konstruktorskoj, od danas se više ne zove Bron, već Mercedes GP.

 F1: Ne postoji više Bron, rođen Mercedes GP Izvor: MONDO

Njemački automobilski gigant, koji je snabdjevao motorima tim Bron GP u njegovoj debi sezoni, otkupio je 75,1 odsto akcija tog tima i promijenio mu ime.

Mercedes je ujedno djelimično raskinuo saradnju sa dugogodišnjim partnerom, timom Meklarena, koji će od 2011. godine postati potpuno samostalan, bez Mercedesovog udela u vlasništvu. Meklaren će dobijati Mercedesove motore do 2015. godine, ali šefovi za sportska pitanja u Mercedes moto-sportu neće više imati uticaja na odluke koje bude donosio Meklaren.



Bron GP, koji je nastao na brzinu, na pepelu ugašenog Honda F1 tima, prestao je da postoji poslije devet mjeseci i deset dana, a za to kratko vrijeme osvojio je titulu u konkurenciji vozača (Dženson Baton) i konstruktora!

Ros Bron, čovjek koji je za "dolar" kupio ugašenu Hondu i 6. marta ove godine, 22 dana prije početka šampionata, ostao je zajedno sa prijateljem Nikom Frajom vlasnik 24,9 odsto akcija u novom timu, Mercedes GP. Bron će ostati i šef, mozak ekipe, ali izgleda neće imati punu slobodu u radu.

Bron je donosio šampionske titule Benetonu, Ferariju i Bronu, ali prve najave govore da će mu Mercedes nametnuti da vozači novog tima sa šampionskim prezimenom budu Nijemci i to verovatno Nik Hajdfeld i Niko Rozberg.



Tako bi šampion Dženson Baton mogao lako da bude "na ulici", dok se drugi vozač tima Rubens Barikelo već udomio u Vilijamsu.

Pitanje je da li će Bronov autoritet biti dovoljan da osigura Batonu mjesto u Mercedes GP, dok su ostala mjesta u velikim timovima uglavnom popunjena. Ferari je zadržao Felipea Masu i doveo Fernanda Alonsa, a jedno slobodno mjesto postoji u Meklarenu, gdje je siguran samo Luis Hamilton.

Heikija Kovalainena smatraju uveliko za bivšeg vozača Meklarena, ali za upražnjeno mjesto konkuriše nekolicina vozača među kojima su bivši as britanskog tima, a kasnije šampion svijeta sa Ferarijem, Kimi Raikonen, kao i mlada zvijezda iz Njemačke Sebastien Fetel.



U danu kada je oformio svoj samostalan tim, Mercedes je objavio da će do 2011. godine prodati nazad Meklarenu svoj udio u vlasništvu tog tima, koji iznosi 40 odsto. Dakle, Meklaren će za dve godine ponovo biti potpuno samostalan, a trofejni period od 14 godina sa Mercedesom doveo je do džentlmenskog sporazuma po kojem će Meklaren dobijati prvoklasne Mercedesove motore do 2015. godine, istovetne kakvi će pokretati bolide Mercedes GP.

Meklaren i Mercedes prvi put sklopili su zajednički bolid 1995. godine i od tada, tim čija je baza u Vokingu, osvojio je tri titule u konkurenciji vozača (dve Mika Hakinen, jednu Luis Hamilton) i jednu konstruktorsku.

Od osnivanja 1963. godine, Meklaren ima 12 titula u pojedinačnoj i osam u ekipnoj konkurenciji.

(N. J. - MONDO, foto: Guliver/Getty Images)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Kolumna - Nebojša Šatara

Navijači

MONDO Tim kola

FK BORAC

RK BORAC