Jarno Truli i Heiki Kovalainen predstavljeni su kao novi vozači Lotusa, sa zadatkom da nekada slavnom timu vrate zaboravljeni sjaj.
Za volanom ekipe koju su nekada vozili Džim Klark, Grem Hil, Stirling Mos, Emerson Fitipaldi, Mario Andreti, Najdžel Mensel, Ajrton Sena, Nelson Pike, Mika Hakinen i Roni Peterson, naredne sezone sjediće - Jarno Truli i Heiki Kovalainen.
Italijanu i Fincu ukazana je čast i obaveza da 2010. godine pomognu slavnom Lotusu da se poslije 15 godina izgnanstva iz Formule 1 vrati na stare staze slave. Toni Fernandez i Majk Gaskoj, uz podršku vlade Malezije, oživjeli su drevni Lotus sa namjerom da nastave sa osvajanjem titula.
A, u periodu od 1954. do 1994. godine, Lotus je bio jedan od najuspješnijih timova u Formuli 1, sa sedam konstruktorskih i šest titula u konkurenciji vozača. Uz to, rijetko koja ekipa ima zvučnija imena u sekciji: bivši vozači.
Poslije VN Australije 1994. godine, Lotus se ugasio zbog nedostatka novca, a Fernandez i Gaskoj dizajnirali su novu šasiju, koja bi uz pomoć pouzdanog Kosvortovog agregata trebalo da bude konkurentna kada 14. marta u Bahreinu počne 61. sezona u istoriji sporta.
Lotus se nada da će tokom 19 trka, sve do 14. novembra 2010. u Abu Dabiju redovno biti u krugu timova, koji će osvajati bodove po novom principu (25 za pobjedu, pa redom 20, 15, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 i 1 bod za 10. mjesto).
Lotus je jedan od četiri potpuno nova tima u karavanu, pored Virdžin Rejsinga, Kampos Mete i Tima US F1. Nova imena su Mercedes GP (eks Bron GP, šampion u konkurenciji konstruktora) i Zauber (eks BMW).
"Pred nama je težak zadatak, ali i veliki izazov", rekao je Truli, koji je posljednjih godina vozio za Tojotu, ekipu koja se povukla iz šampionata zbog ekonomske krize, a koju pokušava da preuzme srpski biznismen Zoran Stefanović.
(MONDO)