Potrebno je bogatstvo za konstrukciju F1 "hi-tech" mašina, međutim kada padne sneg one postaju neupotrebljive. Šalim se, naravno, ali nema šale sa odlaganjem testiranja u Barseloni što zbog "Halo" sistema, što zbog "Pirelli" pneumatika.
U proseku, izgradnja jednog bolida Formule 1 košta oko sedam miliona evra.
Ipak, kada padne sneg, koji je ove srede prekrio veći deo Španije... ova skupocena "hi-tech" mašina mora u garažu!
Šalimo se, naravno. Ali, u odlaganju presezonskog testiranja na pisti "Katalunja" kraj Barselone nema ničeg smešnog za mehaničare i vlasnike timova, s obzirom na to da se početak sezone 2018 ozbiljno primakao i da je, utoliko, svaki krug na stazi dragocen i za ekipe i za vozače.
Delovi poznate staze, na kojoj se tradicionalno obavljaju poslednji testovi pred početak maratonskih sezona, osvanuli su prekriveni snegom, zbog čega su ekipe ostavile bolide u garažama.
Organizatori nisu naveli kada će početi testiranja, a zabrana će ostati na stazi sve dok se ne poboljša vidljivost.
Šveđanin Markus Erikson iz ekipe Alfa Romeo Zauber, napisao je na Twitteru:
"Katalunja, hvala ti što se osećam kao kod kuće".
Tokom prva dva dana testiranja na rezultate je uticalo veoma hladno vreme, zbog čega se razmatralo o produženom boravku u Barseloni, ali takvu odluku moraju da donesu sve ekipe jednoglasno. U četvrtak bi trebalo da se završi prvo četvorodnevno testiranje, a drugi krug testova trebalo bi da počne narednog utorka, takođe u Barseloni.
Problem predstavlja i testiranje novih "Pirelli" pneumatika, koje je nemoguće zagrejati na željenu temperaturu kakve će na pistama biti tokom sezone - naročito u julu i avgustu.
S obzirom da se vreme nije popravilo, naprotiv, moguće je da će timovi potražiti novu pistu na kojoj će vršiti poslednja podešavanja bolida sa tek ustanovljenom "Halo" zaštitom.
"Halo" je zapravo zaštitni ram izdignut iznad ruba "kokpita", koji bi trebalo da pruži dodatnu zaštitu vozačima čije su glave praktično van bolida koji se kreću i do 300 kilometara na čas. Ovaj sistem predložio je Mercedes, razvijao ga je i Ferari, a FIA potom odlučila da ga uvede "pod obavezno" za 2018. godinu iako su se vozači bunili - najviše jer ram ima i jedan vertikala stub pravo ispred vizira na kacigama.
F1 asovi tvrde da im to smanjuje vidljivost i remeti pažnju, mada ima i onih koji su govorili da ne doprinosi estetici i duhu samog sporta.
Upravo zbog "Halo" inovacije ovo snegom izazvano odlaganje testiranja neće prijati nikome u karavanu, koji 25. marta kreće iz Melburna, a na cilj stiže 25. novembra u Abu Dabiju.
U narednoj sezoni nadmetaće se trojica svetskih prvaka, aktuelni Luis Hamilton iz Mercedesa, koji je prošle sezone osvojio četvrtu titulu šampiona koliko ima i Sebastien Fetel iz Ferarija, ali iz vremena kada je vozio Red Bul. To što već dugo sa Meklarenom ne može da se bori ni za podijum ne umanjuje veličinu Fernanda Alonsa, dvostrukog prvaka sveta.
Za start sezone priprema se deset timova (u zagradi je ime konstruktora agregata): Ferari (ferari), Fors Indija (mercedes), Has (ferari), Meklaren (reno), Aston Martin Red Bul (reno), Reno (reno), Alfa Romeo Zauber (ferari), Toro Roso (honda) i Vilijams (mercedes).
U odnosu na 2017, Meklaren je raskinuo saradnju sa Hondom i potpisao ugovor sa Renoom, sve suprotno od poteza Tora Rosa, "B" ekipe Red Bula. Kad smo pomenuli Red Bul, važno je reći da je Aston Martin ušao u partnerstvo sa austrijskim timom i da će mehaničari ove engleske fabrike automobila aktivno sarađivati sa mehaničarima ekipe, ali da će do daljeg bolid pokretati Renoov motor čiji je "fine tunning" raditi čuvena švajcarska marka satova TAG Heuer. Slično je i sa povratkom Alfa Romea u Formulu 1, ovog puta uz ekipu Zaubera koja će imati aktivnu pomoć od Alfe, ali koju će pokretati Ferarijev motor.
Kada je kalendar u pitanju, iz njega je ispala Velika nagrada Malezije na pisti Sepang, posle godinu dana pauze vratila se VN Nemačke koja će ponovo biti vožena u Hokenhajmringu, dok je posle decenije vraćena i VN Francuske ali ne na pisti Manji Kur, već Pol Rišar kraj Le Kastejea gde Formula 1 nije vožena od 1990. godine.