• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Najmoderniji u Evropi u svoje vrijeme: Na današnji dan proizveden prvi "stojadin"

 vesna.jpg
Autor Vesna Kerkez

Na današnji dan, 16. novembra 1971. sa proizvodnih kragujevačke Zastava sišao je prvi serijski primjerak modela Zastave 101.

 Godišnjica proizvodnje prvog stojadina Izvor: YouTube/Screenshot

Ovaj model je razvijen na osnovu Fiata 128, s poprečno postavljnim motorom napred, hečbek formom i pogonom na prednje točkove. Zastava 101 odnosno Skala, popularno poznat kao Stojadin i Kec, bio je jedan od najmodernijih automobila u Evropi tog doba.

U toku svoje 37 godina duge proizvodnje, od 16. novembra 1971. do 20. novembra 2008. godine, ovaj automobil je proizveden u ukupno 1.045.458 primjeraka.

Možda će vas zanimati

Milioniti primerak je proizveden 1991. godine, a rekordna godišnja proizvodnja bila je 1979. godine, kada je sa montažnih traka sišlo 88.918 primjeraka.

Za vrijeme proizvodnje automobil je nekoliko puta bio tehnički i estetski unapređivan, ali je do kraja proizvodnje zadržao svoj prepoznatljivi oblik.

Godine 1988. dobio je naziv "Skala" i zadržao ga do kraja proizvodnje. Proizvodio se u varijantama sa pet i troje vrata i najčešće sa motorom od 55 konjskih snaga, zapremine 1.100 kubika. Pored limuzine, Zastava 101 je bila u ponudi i kao pikap dostavno vozilo, koje je proizvodila fabrika Zastava specijalna vozila iz Sombora i on se proizvodio do 2010. godine.

Zastava 101 je ubrzo po početku proizvodnje stekla status "nacionalnog vozila" u Jugoslaviji i postala najprodavanije Zastavino vozilo. Zbog pristupačne cijene, brzo je preplavila domaće puteve i ulice, a postigla je i značajan izvozni uspjeh, prevashodno u zemljama zapadne i istočne Evrope, ali i širom svijeta.

Posebnu popularnost stekla je u Poljskoj, gdje je u periodu od 1973. do 1983. godine sklapana u Fabrici putničkih automobila (FSO), prenosi Telegraf.

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop