• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Da li je budućnost sigurno električna ili se možda ipak nećemo tako lako odreći benzinaca i dizelaša?

Autor Dušan Volaš

O prestanku proizvodnje benzinaca i dizelaša – više se ne govori, tvrdi prvi čovjek Mercedes-Benza kometarišući pad prodaje elektičnih automobila u Evropi i ukidanje subvencija za njihovu nabavku

 Električni automobili benzinaci dizelaši Izvor: Mercedes-Benz

U zemljama članicama Evropske unije od 2035. godine neće biti dozvoljena prodaja novih automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorijevanjem (SUS). Bar je za sada tako, prema odluci koju je EU usvojila krajem marta prošle godine.

Međutim, situacija na tržištu se u posljednje vrijeme značajno mijenja, a interesovanje kupaca za osjetno skuplje električne automobile sve više opada. Takav trend dešava se uporedo sa sve češćim smanjenjima ili potpunim ukidanjem subvencija za njihovu nabavku.

I pored toga što je Mercedes-Benz, kao jedan od najvećih evropskih proizvođača automobila, već najavio da od 2030. u svojoj ponudi više neće imati nove benzinske i dizel motore, situacija od posljednjih par mjeseci navela je čelnike te kompanije da stave prst na čelo.

Kako su njemačke vlasti ukinule ekološke subvencije za kupce, a prodaja električnih automobila sve više opada, izvršni direktor čuvene kompanije Ola Kalenius kaže da se o prestanku proizvodnje benzinaca i dizelaša – više ne govori.

Mercedes-Benz želi da postavi temelje svoje električne ponude svim klasama svojih vozila već tokom ove decenije, ali se podrazumijeva da će kupci i 2030. godine moći da kupe automobil sa SUS motorom, rekao je prvi čovjek njemačke kompanije intervjuu za Die Zeit.

"Ponuda naših proizvoda se zasniva na zahtijevima naših kupaca i uvijek će predstavljati vrhunac tehnologije. A to takođe podrazumijeva i motore sa unutrašnjim sagorijevanjem. U ponudi su i plug-in hibridi, čija baterija može biti dovoljna za svakodnevni život bez štetnih gasova, a kod kojih možete da koristite motor sa unutrašnjim sagorijevanjem za duga putovanja vikendom", ističe šef Mercedesa.

Komentarišući aktuelnu situaciju na tržištu električnih automobila i nagli prestanak državnog sufinansiranja njihove prodaje, Kalenius ocjenjuje da je u cijeloj automobilskoj industriji "možda bilo malo previše optimizma, a da sada ima više realizma."

Konačan kraj motora sa unutrašnjim sagorijevanjem poslije 2035. godine "više nije zapisan u kamenu":

"Plan Evropske unije je da prvo 2026. godine napravi analizu, pa da se onda vidi šta je izvodljivo, a šta nije", zaključio je Ola Kalenius.

Možda će vas zanimati

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mnk

Samo se zapitaj te, koliko je potrebno porizvesti struje za tu kolicinu automobila, koliko je potrebno litijuma da se iskopa za tolike baterije i na kraju reciklaza isti tih baterija. Probudi te se tok jos nije prekasno, posto je vec kasno.

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop