Milano je najmanji model u aktuelnoj Alfinoj ponudi koji će se isključivo prodavati na evropskom tržištu, a osim kao potpuno električni biće ponuđen i u hibridnoj verziji
Legendarni italijanski automobilski brend Alfa Romeo upravo je otvorio novu stranicu u svojoj 114 godina dugoj istoriji. Proizvođač koji je posljednjih godina, kao deo Stellantis grupacije, dobio novi vjetar u leđa, upravo je predstavio svoj prvi potpunoelektrični automobil.
Alfa Romeo Milano je kompaktni krosover SUV stilski djelimično prepoznatljivog izgleda, dopunjenog elementima koji upućuju na novi dizajnerski izraz. Široki bokovi automobila, klasičnoj liniji jednog SUV-a dodaju na robusnosti i naglašavaju sportski karakter.
Milano je najmanji model u aktuelnoj Alfinoj ponudi i isključivo će biti namijenjen evropskom tržištu. Osim kao potpuno električni, model će budućim kupcima biti ponuđen i u hibridnoj verziji.
Naravno, kao što je to u velikim sistemima kakav je Stellantis slučaj, i Milano dijeli veliki broj komponenti i tehnologija sa drugim modelima te grupacije. Glavni takav element, na koga je automobil i postavljen, je e-CMP2 platforma koju već koriste Fiat 600e, Jeep Avenger EV, nova Lancia Ypsilon, a koristiće je i novi Fiat Panda čija proizvodnja ovog ljeta počinje u Kragujevcu.
Dimenzije vozila su: dužina od 4.170 mm, širina 1.780 mm i visina 1.500 milimetara. Italijanski proizvođač se hvali da u toj klasi nema prostranijeg modela.
I pogon je već poznat iz drugih modela grupacije, pa će se u Milano u verzji Elettrica ugrađivati elektromotor do 115kW, odnosno 156KS, koga napaja baterija kapaciteta 54kW (sa podrškom za punjače maksimalne snage od 100kW). To je kombinacija koja novoj Alfi omogućava autonomiju kretanja od 410 kilometara.
Električna verzija Milana se od hibridne razlikuje po zatvorenoj prednjoj maski sa utisnutim Alfinim logom, a njegova snažnija izvedba – Elettrica Veloce – opremljena je snažnijim agregatom sa 240 "konja", zatim samoblokirajućim diferencijalom, sportskim vješanjem, većim točkovima, kočionim diskovima i sportskim pneumaticima.
"Neelektrični" Milano u imenu ima dodatak Ibrida, a ispod haube trocilindrični benzinski motor zapremine 1,2 litra sa 136 konjskih snaga, koji ovdje "sarađuje" sa elektromotorom od 28KS. Hibrid je opremljen automatskim mjenjačem sa šest brzina i duplim kvačilom, a može se dobiti u Q4 verziji sa pogonom na sva četiri točka.
Alfa Romeo još uvijek nije objavio cijene i datum početka prodaje svog Milana, ali se prepostavlja da novi mali krosover – od koga se mnogo očekuje, neće startovati sa cijenom nižom od tridesetak hiljada evra za osnovnu verziju.
(Mondo)