Njemački proizvođač automobila se još 2007. kratko poigrao ravnom verzijom, ali ju je brzo napustio.

Da li ste primjetili da je Mercedes promenio svoj legendarni logo, i to bez velike pompe.
Nije bilo najava, saopštenja za medije ni spektakla. Promjena je uvedena tiho i gotovo neprimjetno, prenosi Auto Bild.
Od februara ove godine slavna zvezda više nije prikazana u hromiranom trodimenzionalnom izdanju, već je u svim zvaničnim komunikacijama proizvođača prikazana ravno i u bijeloj boji.
Novi, minimalistički dizajn već se može vidjeti u godišnjem izvještaju, na društvenim mrežama, u mejlovima i službenim memorandumima. Ipak, retro entuzijasti mogu da odahnu: poznata srebrna 3D zvijezda i dalje dominira na haubama, volanima i drugim dijelovima vozila.
Kako kažu iz kompanije, odluka o promjeni namjerno nije podijeljena sa javnošću. Cilj novog izgleda je da se učini brend modernijim, čištijim i efikasnijim. I, naravno, bolje je prilagođen digitalnim kanalima jer "ravna" verzija jednostavno bolje funkcioniše na ekranima.
"Osvježavanjem našeg korporativnog dizajna Mercedes-Benz smanjuje prisutnost crne boje kao dominantne u vizualnom identitetu brenda. U kombinaciji sa 2D verzijom našeg logotipa, Mercedesove zvijezde, za štampane i digitalne medije izgled će biti savremeniji i vizualno dosledniji. Trodimenzionalna zvijezda i dalje će krasiti naša vozila i arhitektonske elemente, a kao zaštitni znak oličava bezvremensku eleganciju, inovaciju i vrhunsku izradu", rekao je portparol Mercedesa.
Ich hab ein schlechtes Gefühl bei dem "neuen" Mercedes Logopic.twitter.com/sHT8eiHCMW
— (@THiSiZGi0)April 11, 2025
Bijela zvezda, ipak, nije sasvim nova. Mercedes se još 2007. kratko poigrao ravnom verzijom, ali ju je brzo napustio. Već 2010, za vreme tadašnjeg šefa Ditera Zetčea, kompanija se vratila trodimenzionalnom dizajnu jer je djelovao prestižnije. Sada sledi drugi pokušaj, u eri kada je jednostavnost postala novo mjerilo luksuza.
Kako je nastala Mercedesova zvijezda?
Trodimenzionalna zvijezda potiče još iz 1909. godine i simbolizuje Dajmlerovu viziju, motore za kopno, vodu i vazduh.
Prvo je korišćena na razglednicama i promotivnim materijalima, a 1911. je i zvanično registrovana kao zaštitni znak.
Nakon spajanja kompanija Dajmler i Benz 1926. godine, nastao je brend Mercedes-Benz. Nova verzija logotipa tada je spojila trokraku zvijezdu i lovorov vjenac koji je koristila Benzova firma.
Dizajn je imao različite varijante - od zlatne verzije, preko lovorovog vjenca, do današnjeg pročišćenog izgleda. Ipak, zvezda nikada nije nestala.
(EUpravo zato/Auto Bild)