Vatikan kao službeni prevoz koristi Mercedes-Benz automobile skoro punih 100 godina, a Franjo je treći papa koji će se voziti u modifikovanom modelu G klase
Poglavar Rimokatoličke crkve papa Franjo dobio je od kompanije Mercedes-Benz, kao božićni poklon, novi Papomobil.
Karakteristični četvorotočkaš sa jedinstvenom zadnjom platformom za sjedenje i stajanje baziran je na Mercedesu G 580 EQ, odnosno potpuno električnoj verziji posljednje generacije legendarnog terenca G klase.
To je najnoviji u dužoj liniji papamobila zasnovanih na G-klasi, koje su prije Franje koristili Jovan Pavle II i Benedikt XVI. Razvijen u saradnji sa Vatikanom, ovaj G tradicionalno ima enterijer prepoznatljive bijele boje i otvoreni zadnji dio na čijem se centralnom dijelu fotelja za prevoz pape.
Inače, Vatikan kao službeni prevoz koristi Mercedes-Benz automobile skoro punih 100 godina, od kako je 1930. za tadašnjeg papu Pija XI iz Štutgarta isporučena limuzina Nirburg 460 Pullman.
Mercedes baš i nije bio "darežljiv" kada su tehničke informacije o novom G 580 EQ papamobilu riječ. Ono što je otkrio da je ovaj G ima pogon na sva četiri točka, odnosno četiri električna motora "posebno prilagođena za vožnju malim brzinama" tokom javnih nastupa pape.
Iako to ne govori mnogo, može se reći da standardnu G klasu EQ napaja bateriju kapaciteta 116 kWh, dok motori proizvode kombinovanu snagu od 579KS (432 kW) i 1.163Nm obrtnog momenta.
Električni pogon te snage moćnom terencu omogućava ubrznje od 0 do 100km/h za 4,6 sekundi, maksimalnu brzinu od 180 kilometara na sat i autonomiju kretanja od 385 kilometara.
Izrada papomobila je zahtijevala velike modifikacije standardne G klase, kao što je to npr. sa vratima slučaj. Kako je vozilo "stoji" na šasiji dužeg modela legendarnog terenca, sa pet vrata, zadnja lijeva vrata su potpuno uklonjena, dok su desna prepravljena i ponovo montirana na karoseriju, s tim što se sada otvaraju u kontra smjeru.
Pored papske stolice, u zadnjem dijelu vozila smeštena su još dva bočno postavljena sjedišta za obezbjeđenje, kao i posebne platforme ispod zadnjeg branika iste namjene.
Kako i kod njegovih prethodnika, i na ovaj električni G-Wagen papamobil može biti montiran visoki čvrsti krov koji papi pruža zaštitu od kiše i jakog Sunca.
(Mondo)