• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Papin novi Mercedes je prvi električni papamobil, snažniji i brži nego što će ikada biti vožen

Autor Miloš B. Jovanović

Vatikan kao službeni prevoz koristi Mercedes-Benz automobile skoro punih 100 godina, a Franjo je treći papa koji će se voziti u modifikovanom modelu G klase

 Novi papamobil iz Mercedesa Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/MediaPortal Mercedes-Benz AG

Poglavar Rimokatoličke crkve papa Franjo dobio je od kompanije Mercedes-Benz, kao božićni poklon, novi Papomobil.

Karakteristični četvorotočkaš sa jedinstvenom zadnjom platformom za sjedenje i stajanje baziran je na Mercedesu G 580 EQ, odnosno potpuno električnoj verziji posljednje generacije legendarnog terenca G klase.

To je najnoviji u dužoj liniji papamobila zasnovanih na G-klasi, koje su prije Franje koristili Jovan Pavle II i Benedikt XVI. Razvijen u saradnji sa Vatikanom, ovaj G tradicionalno ima enterijer prepoznatljive bijele boje i otvoreni zadnji dio na čijem se centralnom dijelu fotelja za prevoz pape.

Inače, Vatikan kao službeni prevoz koristi Mercedes-Benz automobile skoro punih 100 godina, od kako je 1930. za tadašnjeg papu Pija XI iz Štutgarta isporučena limuzina Nirburg 460 Pullman.

Mercedes baš i nije bio "darežljiv" kada su tehničke informacije o novom G 580 EQ papamobilu riječ. Ono što je otkrio da je ovaj G ima pogon na sva četiri točka, odnosno četiri električna motora "posebno prilagođena za vožnju malim brzinama" tokom javnih nastupa pape.
Iako to ne govori mnogo, može se reći da standardnu G klasu EQ napaja bateriju kapaciteta 116 kWh, dok motori proizvode kombinovanu snagu od 579KS (432 kW) i 1.163Nm obrtnog momenta.

Električni pogon te snage moćnom terencu omogućava ubrznje od 0 do 100km/h za 4,6 sekundi, maksimalnu brzinu od 180 kilometara na sat i autonomiju kretanja od 385 kilometara.

Prvi električni papomobil
Izvor: YouTube / euronews

Izrada papomobila je zahtijevala velike modifikacije standardne G klase, kao što je to npr. sa vratima slučaj. Kako je vozilo "stoji" na šasiji dužeg modela legendarnog terenca, sa pet vrata, zadnja lijeva vrata su potpuno uklonjena, dok su desna prepravljena i ponovo montirana na karoseriju, s tim što se sada otvaraju u kontra smjeru.

Pored papske stolice, u zadnjem dijelu vozila smeštena su još dva bočno postavljena sjedišta za obezbjeđenje, kao i posebne platforme ispod zadnjeg branika iste namjene.

Kako i kod njegovih prethodnika, i na ovaj električni G-Wagen papamobil može biti montiran visoki čvrsti krov koji papi pruža zaštitu od kiše i jakog Sunca.

(Mondo)

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop