Trend misterioznih letova postaje sve popularniji.
Da li biste se ukrcali u avion, a da ne znate gdje putujete?Ako je vaš odgovor "da", onda ste vjerovatno dio sve većeg broja avanturista koji traže autentična iskustva, uzbuđenje i putovanja bez unaprijed poznate destinacije.
Fenomen tzv. misterioznih letova (engl. Destination Unknown Flights) sve više osvaja svijet, a Scandinavian Airlines (SAS) rasprodao je jedno takvo putovanje za samo četiri minuta.
Iskustvo koje se pamti
"Putovanje se odnosi na otkrivanje, a ‘nepoznato odredište’ osmišljeno je da ponovo rasplamsa uzbuđenje istraživanja novih i neočekivanih mjesta. Postoji nešto magično u tome da uđete u avion, a da ne znate gdje ćete sleteti", izjavio je Aron Backström, potpredsjednik sektora za proizvode i lojalnost u SAS-u.
Ovaj koncept prvi put je predstavljen 2024. godine, kada je čitav avion bio ispunjen članovima EuroBonus programa koji su bez ikakvih informacija poletjeli ka – Atini. Reakcije putnika bile su oduševljene: 96% učesnika reklo je da bi ponovilo iskustvo.
Ove godine, let je pošao iz Kopenhagena, a odredište je bila Sevilja. Putnici su tokom tri dana (4–7. april) bili potpuno uronjeni u iznenađenje – niko nije znao ni grad, ni hotel u kom će boraviti. Mogli su da odaberu samo kategoriju smještaja, ali bez konkretnih podataka o lokaciji.
Zašto ljudi sve više biraju misteriozna putovanja?
Ova vrsta putovanja postaje sve popularnija među Evropljanima i širom svijeta. Ljudi su umorni od planiranja – istraživanja hiljada opcija, recenzija i hotela. Prosječan putnik pregleda čak 141 sajt prije nego što odluči gdje će na odmor. Umjesto slobode, suočavaju se sa konfuzijom.
Sada se vraća ono što je srž putovanja – iznenađenje, spontanost i osjećaj avanture. Jedan od primjera dolazi od kompanije Wizz Air, koja je ove godine odabrala 35 putnika i odvela ih na "putovanje života". Destinacija je bila Antalija u Turskoj, a cijeli događaj brzo je postao viralan na mrežama.
Sve više ponuda u Evropi
Kompanije širom Evrope prihvataju trend. Lufthansa Surprise omogućava putnicima iz Minhena i Frankfurta da odaberu misteriozan let u skladu sa svojim stilom putovanja.
Opodo nudi jeftine pakete "let + hotel" ka nepoznatim destinacijama.
Luksuzna agencija Black Tomato ima ekskluzivnu ponudu Get Lost, koja putnike vodi u zabačene krajeve svijeta. Platforma srprs.me nudi misteriozne gradove u Evropi (3 do 5 dana, cijena od oko 240 funti, sa polaskom iz Britanije).
Journee iz Londona omogućava individualna putovanja uz personalizaciju – korisnici popunjavaju upitnik i isključuju mjesta ili iskustva koje ne žele. Tim potom organizuje let, hotel i aktivnosti.
Spoj nepoznatog i zajedništva
"Na prvom putovanju ‘Destination Unknown’ posebno nas je dirnulo to što su potpuni stranci vrlo brzo počeli da se povezuju. Kada uklonite sva očekivanja i podijelite ovakvo iskustvo, nastaje snažan osjećaj zajedništva", ističe Backström iz SAS-a.
Kako se pripremiti za misteriozno putovanje?
Kompanije uglavnom daju osnovne smjernice poput vremenskih uslova na destinaciji, ali ne otkrivaju lokaciju. Zato je preporuka da se pakujete kao za klasičan četvorodnevni put:
- slojevita odjeća,
- udobne pantalone,
- jakna i komforna obuća.
Sve ostalo – biće dio vaše avanture.
(Bloomberg adria/MONDO)