• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zelene, žute ili braon – nisu sve jednako zdrave: Evo koje su najbolje

Otkriveno je kakve banane su najzdravije – zelene, zrele ili prezrele.

 Izvor: Pillip/Shutterstock.com

Banane su generalno zdrave, sadrže dosta kalijuma koji je važan za mišiće, folate koji utiču na raspoloženje, triptofana koji utiču na serotonin, tzv. hormon sreće...

Uprkos tome, postoje najbolje i najlošije banane, odnosno – nijednu bananu nije loše jesti, samo su neke zdravije od drugih. U zavisnosti od toga koliko je banana zrela, ima određene efekte na zdravlje, a istraživanja su pokazala da su najlošije prezrele banane, evo i zašto.

Najgore – braon, prezrele banane

Pune šećera

Braon banana je najslađa i poređenja radi, ova voćka srednje veličine sadrži 17,4 grama šećera u prezreloj varijanti, dok žuta, zrela banana iste veličine sadrži 14,4 grama šećera.

Razlog zašto se povećava količina šećera je što se skrob u banani, što su zapravo složeni ugljeni hidrati, prirodno razlažu na proste šećere vremenom. Tako, na primjer, žuta, zrela banana sadrži 6,35 grama skroba, a prezrela samo 0,45 grama.

Malo vlakana

Prezrele banane takođe sadrže daleko manje vlakana koja pomažu varenje – samo 1,9 grama, dok zrele banane sadrže 3,1 gram.

Studija objavljena u stručnom žurnalu Diabetic Medicine pokazalo je da dijabetičari imaju niži glikemijski odgovor na malo nezrelije banane, nego na one prezrele, a sve zbog skroba. 

Žute banane

Kada odete u kupovinu, vjerovatno ćete najprije uhvatiti za standardne, žute banane. I te, savršeno zrele banane, dobro je jesti, ali čak ni one ne nude maksimum efekata na zdravlje.

Najbolje – zelene banane

Najmanje zrele banane sadrže daleko manje šećera, a mnogo više skroba. Pošto enzimi koji se nalaze u stomaku ne mogu da razlože skrob iz banane, to znači da ćete duže biti siti nakon što pojedete zelene banane.

Istraživanje objavljeno u Britanskom žurnalu nutricionizma pokazalo je da upravo ova vrsta skroba u bananama povećava prozvodnju masnih kiselina kratkog lanca, koji imaju veoma važnu ulogu u zdravlju crijeva.

Ipak, na kraju treba podvući da su banane zdrave, bilo da su zelene, žute ili već dobijaju braon flekice i prezrijevaju, ali ako vas je zanimalo koja je razlika i koje su najzdravije – sada znate.

(MONDO)

Pročitajte i ovo

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop