• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ušli ste u trgovinu da vidite šta ima, pa potrošili sve pare? Evo koji ključni trik koriste prodavci

Autor Tamara Veličković

Trikovi prodavaca su mnogobrojni, ali na jedan skoro nikada ne obratite pažnju.

 Trikovi prodavaca za prodaju robe  Izvor: Unsplash / Anna Dziubinska

Sigurno vam se nebrojeno puta dogodilo da ste u određene prodavnice ušli "čisto da pogledate ponudu". Iako niste planirali ništa da kupite, shvatite da ste na kraju izašli sa novim stvarima i neplanirano potrošili novac koji je bio namijenjen za druge potrebe? U tome veliku moć igraju psihološki trikovi kojima se služe prodavci. Naravno, ništa bez marketinških stručnjaka koji sitnicama i te kako povećavaju prodaju.

Ovo se posebno odnosi na butike koji imaju raznorazne načine da animiraju kupce. Jedan od njih je muzika, za koju je dokazano da provereno povećava profit. Kako? Istraživanja su pokazala da muzika pojačava želju za kupovinom, jer djeluje poput opijuma. U trenutku kada uđete u prodavnicu, reaguje dio mozga koji prima i analiza informacije dobijene preko čula. Pod uticajem melodije smanjuje se lučenje hormona stresa, a povećava lučenje endorfina, hormona sreće.

Možda ste se ponekad iznervirali jer muzika u butiku "trešti". Nije bez razloga - što je jača i brža, vi više i brže kupujete. Prema riječima psihologa, ovde se radi o marketinškom triku koji manipuliše našim raspoloženjem. Muzika ima neopisivu moć - pokreće i opušta ljude, navodi ih da misle i da se ponašaju na određen način. Možda ne biste rekli da vesele numere usporavaju ljude, ali takav je slučaj kada se posmatra iz ugla kupovine. Kupci se na taj način zadržavaju u radnji, što prodavcima povećava šanse da će ostvariti dobar profit.

Ono što je interesantno, to je da stručnjaci tvrde da ovaj trik ima najveći uticaj na populaciju od 20 do 25 godina. Jedno od prvih istraživanja komercijalnog efekta muzike sprovedeno je još 1982. godine u Americi. Rezultati do kojih se tom prilikom došlo, prvi put su jasno ukazali na mogućnost korišćenja muzike za animiranje kupaca. Prodaja u radnji u kojoj je svirala muzika porasla je za čak 28 odsto.

(MONDO)

Pročitajte i ovo

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop