Može li igračka da postane simbol savremenog odraslog života?
Labubu, stvorenje sa razmaknutim zubima i vilenjačkim izgledom, izgleda da na ovo pitanje odgovara potvrdno. Dizajniran od strane hongkonškog umjetnika Kasinga Lunga i distribuiran putem kompanije Pop Mart, Labubu osvaja srca ne samo djece, već i odraslih širom svijeta, uključujući i poznate ličnosti poput Rijane. Šta se krije iza fenomena ove, naizgled jednostavne, igračke?
U svijetu u kojem se odraslost često povezuje sa obavezama i pritiskom, raste pokret "kidulta" - odraslih koji svjesno uvode dječije radosti u svoj svakodnevni život. To nije bijeg od odgovornosti, već način da se sačuva ravnoteža u svijetu punom izazova. "Odrasla sam osoba, mogu da trošim svoj novac kako hoću", ponavljaju ironično.
Prema istraživanju kompanije Circana, do 2034. godine čak trećinu prodaje igračaka u Evropi činiće odrasli potrošači. U Sjedinjenim Američkim Državama, skoro polovina roditelja priznaje da sakuplja ili se igra igračkama, evocirajući uspomene iz djetinjstva.
Labubu, sa svojim šarmom i neobičnim izgledom, savršeno se uklapa u ovu kulturu. On nije samo gedžet, već i "džepni saputnik" koji pomaže da se uzme predah usred svakodnevnog stresa. Dovoljno je da se pogleda privezak sa likom Labubua da biste se bar na trenutak udaljili od briga, barem tako tvrdi Vendi Li, menadžerka iz Hongkonga, za koju je ova igračka postala "mali svetionik radosti".
Standardna figura (privezak) može da košta oko 60 evra, dok unikatni, kolekcionarski ili limitirani primerci dostižu dvostruko ili trostruko višu cijenu. Na primjer, figura Labubu The Monsters Lazy Yoga košta oko 40 evra, dok je figura Labubu Coca-Cola nedavno prodata na aukciji za više 230 evra
Šta se krije iza ove igračke?
Šta to privlači odrasle ka stvorenju koje izgleda kao mješavina vilenjaka i šumskog duha, pitaju se svi. Odgovor se nalazi u psihologiji. Labubu ne podsjeća direktno na igračke iz djetinjstva, ali budi osjećaj dječijeg oduševljenja i bezbrižnosti. U vremenima društvene nesigurnosti, nostalgija postaje sigurno utočište, a trenutak proveden sa Labubuom može da vas podsjeti na jednostavnija vremena.
Igra takođe ima terapeutski značaj. Istraživanja pokazuju da aktivnosti povezane sa igračkama mogu da smanje stres, poboljšaju rad mozga i stimulišu kreativnost. Bilo da je riječ o potrazi za rijetkim modelima Labubua ili jednostavno o stiskanju priveska tokom stresnog sastanka, ti mali rituali pomažu odraslima da pronađu trenutak mira.
Štaviše, u svijetu u kojem dominiraju ekrani, fizičko prisustvo Labubua nudi nešto što digitalne interakcije ne mogu - opipljivu utjehu. Dodir meke igračke djeluje umirujuće.
Labubu privlači i svojim izgledom, paradoksalnim spojem šarma i nesavršenosti. Njegove prevelike uši, razmaknuti zubi i nestašan izraz lica spadaju u kategoriju "ružno-slatko", koja kod ljudi izaziva tzv. "slatku agresiju". To je osjećaj zbog kog želimo da stisnemo nešto simpatično i nesavršeno, izražavajući tako svoje zaštitničke instinkte i emocionalno pražnjenje.
Zufi Aleksander, poznata dizajnerka, kombinovala je Labubua sa torbom brenda Miu Miu tokom Filmskog festivala u Kanu, pokazujući da ove igračke mogu da bude i dio modnog svijeta. Tako Labubu postaje više od igračke. Labubu je postao i kultni gedžet zahvaljujući poznatim ličnostima.
(MONDO)