Najnovije studije pokazuju da korišćenje kompjutera ne garantuje đacima bolje šanse u budućnosti, već im donosi lošije rezultate u školi.
Ispitivanje naučnika sa Univerziteta u Čikagu je pokazalo da se školski uspjeh rumunske djece, kojoj je vladin program omogućio da kupe računare pogoršao, prenio je Dojče vele.
Još 2004, njemački stručnjaci Tomas Fuks i Ludger Vesman proučavali su podatke iz evropske studije PISA i rezultat je bio jasan: učenici koji duže sjede za računarima, lošije prolaze u školi.
Sada su uticaj računara ispitali američki naučnici Kristijan Pop-Elekeš i Ofer Malamud, obojica sa Čikaškog univerziteta.
U studiji koja će biti objavljena početkom sledeće godine, oni su se pozabavili rumunskim programom "Evro 200", koji je siromašnim porodicama obezbjeđivao bonove od 200 evra kako bi mogle da kupe računare i omoguće svojoj djeci bolje obrazovanje. Dva naučnika su ispitala više od 3.000 porodica koje su učestvovale u programu.
"Naši rezultati su pokazali pozitivne, ali i negativne strane programa: s jedne strane, učenici koji su dobili računar bolje prolaze na testu rukovanja računarima. Ali, njihovo znanje rumunskog, matematike i engleskog se pogoršalo", kaže Kristijan Pop-Elekeš, i dodaje da postoji više mogućih objašnjenja.
"Jedno je sasvim klasično. Djeca se igraju i imaju manje vremena za domaće zadatke i učenje. Druga teza je moderna i tiče se takozvanog disfunkcionalnog korišćenja medija: računari su nešto lijepo, neka vrsta nagrade koja služi kao zamjena za nagrađivanje u školi. To dovodi do povlačenja djeteta iz konteksta školskih znanja i umijeća u okretanje svijetu igrica".
Djeca za prvi kontakt sa računarom postaju zrela tek kada nauče da dobro čitaju i računaju, ali i kada razviju socijalne sposobnosti, tako da psiholozi preporučuju da druženje sa računarima počne najranije poslije nižih razreda osnovne škole.
(Tanjug)