Activision-Blizzard ostaće bez nekoliko stotina radnika od 12. februara, zbog krize, u kojoj se kompanija nalazi već neko vreme.
Tokom 2010. godine Activision-Blizzard, čak i u godinama kasnije, bila je najveća gejming kompanija na svetu, a 2011. je postavila rekord po dnevnoj zaradi - samo od igre Call of Duty: Modern Warfare 3 kompanija je za 24 sata zaradila najmanje 400 miliona dolara!
Ipak, u poslednjih nekoliko godina kompanija se ne snalazi sjajno kao nekad, pa je ostala bez velikog broja prepoznatljivih pojedinaca, koji su bili “stubovi“ kompanije, objavljene igre nisu donele očekivanu zaradu, a najavljeni naslovi su bili razočaranje za fanove čak i u momentu najave. Na sve ovo dodajte i činjenicu da su se Activision i Bungie, tvorac jedne od najskupljih igara u istoriji gejming industrije, Destiny, razišli u vrlo neprijateljskim odnosima i imamo situaciju iz naslova - na stotine radnika širom sveta 12. februara biće proglašeno tehnološkim viškom i ostaće bez posla samo nekoliko nedelja nakon toga!
Ovi otkazi neće se odnositi na razvoj igara, nego na zaposlene u marketingu, prodaji i odeljenjima, koja se bave izdavanjem igara, objavio je Kotaku. Prema informacijama tog sajta plan tokom 2018. godine je bio da se smanje ulaganja u razvoj i pravljenje igara, ali da se istovremeno poveća broj objavljenih igara, što očigledno nije dalo rezultate.
Activision ovo naziva konsolidacijom poslovanja, ali je jasno da je kompanija u nezapamćenoj krizi, koja je izgleda stigla i u gejming industriju, makar onu, koja se oslanja na tradicionalne AAA igre.
Osim u lošim poslovnim potezima i stvarima, koje smo naveli iznad, razlog izuzetno velikog broja otkaza bi trebalo tražiti i u činjenici da se igrači, makar oni mlađi, značajno okreću gejmingu na mobilnim telefonima. PUBG i Fortnite, između ostalih, prave dar-mar na tržištu, “zgrću“ milijarde i čine da je u zaradi od gejminga u 2018. čak 60 odsto sume od 120 milijardi, stiglo od igara, koje su primarno plasirane na mobilnim uređajima. Tu, naravno ne računamo Switch konzolu, koja ostaje u domenu kućne zabave.
Activision-Blizzard je već najavio dolazak legendarnih igara i svojih franšiza na mobilne uređaje, što su fanovi dočekali na surov način i listom na nož, pa će biti vrlo zanimljivo pratiti kako kompanija planira da pomiri te dve stvari i da li će gigant uspeti da zadovolji ukuse i želje i jedne i druge publike, bez kojih, činjenično je stanje - ne može dalje.
Šta vi mislite da je najveći Activision-Blizzard problem?