Automobil koji, prema tvrdnjama proizvođača, nudi "ekstremne performanse za vozače entuzijaste", dolazi na monokok šasiji od ugljeničnih vlakana, sa metalnim elementima od titanijuma
Poznati češki proizvođač kamiona, autobusa i vojnih vozila – Praga, nekada je proizvodio automobile, motocikle, pa čak i avione. Posljednji putnički automobil iz njenih pogona je izašao 1947. godine, a fabrika se od tada bavila isključivo "teškašima".
Automobilma se vratila 2011. trkačkim modelom R4S, a 2022. godine je predstavila supersportski model Bohema, čiji je prvi primjerak ovih dana isporučen prvom kupcu.
Riječ je o automobilu koji, prema tvrdnjama proizvođača, nudi "ekstremne performanse za vozače entuzijaste", što potvrđuju i brojke. Automobil ima monokok šasiju od ugljeničnih vlakana, dok su metalni elementi izrađeni od titanijuma. Bohemia zbog toga ima masu od samo 1.000 kilograma.
Češkog supersportistu, prvenstveno namijenjenog za trkačku stazu, pokreće modifikovani Nissan-ov V6 tvin-turbo motor zapremine 3,8 litara, koji je posle tjunerskog tretmana u britanskoj kući Litchfield Engineering dobio snagu od 709 "konja" (521kW) pri 725 Nm obrtnog momenta. Za prenos je zadužen Hewland šetostepeni sekvencijalni menjač.
Niska sportska karoserija agresivnog dizajna završava se velikim krilom repnog stabilizatora koji, pri brzini od 250 km/h, proizvodi silu potiska od preko 900 kilograma, što automobil praktično lijepi za pistu.
Kada je o performansama riječ, Praga Bohema iz mesta do stotke ubrzava za samo 2,3 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 320 kilometara na sat.
A u stilu automobila prvenstveno namijenjenih za trkačku stazu, kabina češkog supersportiste, iako obložena alkantarom i kožom, relativno je spartanski opremljena.
Bohema je kupcima dostupna po cijeni od 1,36 miliona evra, a prvi proizvedeni primjerak prodat kupcu u Holandiji. Praga planira da u naredne četiri godine proizvede ograničenu seriju od 80 automobila, po 20 primeraka godišnje.
(MONDO)