Pri informisanju o specifikacijama telefona korisnici su često najviše zbunjeni informacijama o njegovom ekranu.
Naime, među inčima, pikselima i oznakama, prosječan korisnik često ne može da se snađe i lako se zbuni. Ipak, filozofija iza smartfon displeja nije toliko komplikovana, a uz bolje razumijevanje nekoliko termina možete unaprijed da znate da li će vam telefon koji želite pružiti baš onakav ugođaj kakvom se nadate.
Postoje tri elementa o kojima treba da vodite računa.
Prvi, i najčešće spominjani, jeste definicija, a nju ćete danas prepoznati prema HD oznakama. Osnovna, HD oznaka ukazuje na visoku definiciju, odnosno činjenicu da telefon prikazuje imidže kvaliteta 1.280 x 720 piksela. Najbolji telefoni današnjice su uveliko premašili ove mjere, pa smo preko Full HD, Quad HD, 2K i Ultra HD došli do 4K displeja od 4.096 x 2.160 piksela. U pogledu definicije nema nejasnoća – što više piksela, to veći kvalitet. Začkoljica je, međutim, u tome što Full HD ili Ultra HD definicija ne izgleda isto na svakom telefonu, a razlog leži u sljedećem važnom elementu.
Taj element je veličina ekrana. Naime, definicija je fiksna – HD je uvijek 1.280 x 720 piksela, a 4K je uvijek 4.096 x 2.160 – ali fotografije ne izgledaju jednako ako su prikazane u istoj definiciji na ekranu od 4 inča ili na ekranu od 5,5 inča. Veličina ekrana se uvijek mjeri po dijagonali i najčešće izražava u inčima, pa telefon velikog displeja sa Full HD rezolucijom neće ponuditi isti užitak kao uređaj sa manjim ekranim iste definicije.
Upravo zbog toga se treći element ističe kao najvažniji, a to je gustina piksela. Ona se izražava kao broj koji se dobija kada se prethodna dva elementa podijele jedan sa drugim, odnosno kada se količina piksela „rasporedi“ po veličini ekrana, i označava se jedinicom „ppi“, tj. „piksela po inču“. Ovaj broj je rezolucija ekrana i od njegovog iznosa zavisi koliko vizuelno moćan vaš uređaj zaista jeste.
Pri izboru telefona, stoga, dobro obratite pažnju na sva tri elementa koja definišu kvalitet njegovog ekrana, jer su međusobno povezani i zajedno određuju važan dio korisničkog iskustva.