Poslovica kaže “Bolje je pokušati nešto napraviti i u tome ne uspjeti, nego ne pokušati i u tome uspjeti”.
Da biste nešto stvorili potrebno je vrijeme, rad, želja, ulaganje u sebe, kao i biti svjestan da uspjeh ne dolazi preko noći. Lako je naći izgovor za neuspjeh i sebe ubijediti u pretpostavku da nešto niste mogli učiniti, a zapravo niste ni pokušali.
Osnivači najvećih i najuticajnijih kompanija današnjice počinjali su od nule. Nisu ni sanjali da će biti svjetski lideri i najmoćnije kompanije na svijetu. Apple, Amazon, Walt Disney, samo su neki kojima je garaža bila mjesto rođenja i dokaz da je za velike uspjehe najbitnija ideja i upornost.
Apple
Danas je jedan od najvrednijih brendova na svijetu, te se mnogi nađu u čudu kada čuju da ova kompanija potiče iz malene garaže u gradiću Cupertino u Kaliforniji. Ne tako daleke 1976. godine, Steve Wozniak i Steve Jobs osmislili su prvi Apple računar. Ronald Wayne se pridružuje ovoj dvojci i osnivaju Apple Computer Co. u garaži Jobsovih roditelja. Jedna od prvih narudžbi koju je ova kompanija imala je isporuka 50 kompjutera po cijeni od 500 dolara (po komadu) u roku od 30 dana.
Wayne je napustio posao, a Jobs i Woznaik su uspješno napravili i isporučili kompjutere u dogovorenom roku. To je bio samo početak uspjeha, a osnivači tada nisu ni slutili da će praviti najbolje uređaje budućnosti.
Amazon
Jeff Bezos je najprije radio u jednoj investicionoj kompaniji na Wall Street-u. Samo četiri godine nakon što je imenovan za najmlađeg potpredsjednika, 1994. godine daje otkaz i seli se u Sijetl, kako bi se posvetio onome u šta je vjerovao, a to su neiskorištene online mogućnosti u oblasti prodaje knjiga. Otvorio je prodaju u svojoj garaži u Bellevueu u Washingtonu, gdje je i počeo razvijati softver.
U julu 1995. godine osnovao je amazon.com i prodao je prvu knjigu iz garaže. Nakon dvije godine Bezos je objavio prvu inicijalnu javnu ponudu dionica, a kompanija Amazon je danas najveći svjetski online trgovac na malo.
Larry Page i Sergey Brin upoznali su se početkom devedesetih, dok su bili na doktorskim studijama na univerzitetu u Stanfordu u Kaliforniji, a u januaru 1996. godine su započeli svoj istraživački projekat.
Dok su ostali pretraživači rangirali rezultate računajući koliko se puta pojam za pretraživanje pojavi na stranici, dvojica prijatelja su osmislili bolji sistem. Oni su analizirali odnose između web stranica, odnosno relevantnost prema broju stranica, kao i važnost stranica koje su povezane. Ovu tehnologiju su nazvali PageRank. Misija od samog početka je bila da organizuju svjetske informacije i naprave ih univerzalno dostupnim i mogućim za korištenje.
Prvi domen pod imenom google registrovan je 15. septembra 1997. godine, a kompanija je osnovana 4. septembra sljedeće godine, na adresi garaže njihove prijateljice Susan Wojcicki, koja je kasnije bila prvi marketing manadžer Google-a.
Walt Disney
Sve je počelo u ljeto 1923. godine u garaži Roberta Disney-a, ujaka poznatog Walt Disney-a. Walt je zajedno sa bratom Roy Disney-em osnovao preduzeće pod imenom The Disney Brothers Studio i nalazilo se oko 45 minuta od današnjeg Disneyland parka u Anaheim-u u Kaliforniji. Braća su u ovoj maloj garaži snimila Alice Comedies, koja će kasnije biti inspiracija verziji Alice in Wonderland.
Kasnije su se braća preselila u veći objekat u istoj ulici, odakle potpisuju ugovor sa Universal Studiom, kako bi dalje radili na Alice Comedies. Istorija animacije kreće upravo od ovog kreativnog genija, a kao producent filma, Disney drži rekord za većinu Oskara koju je osvojio pojedinac, osvojivši 22 kipića od 59 nominovanih. Danas je Disney najbrojniji medijski konglomerat na svijetu.
Pod utiskom velikih priča inspirativnih pojedinaca koji su ostavili svoj neizbrisiv trag u čovječanstvu, nameće se zaključak da nije bitno odakle ste pošli, bitno je gdje ćete stići. Prije nego što su postali bitni cijelom svijetu, bili su mali, a upravo one koji su još uvijek mali, kompanija m:tel poziva da učestvuju u projektu “Mali biznis, velike priče”.
Svrha projekta je stvaranje drugačije, podsticajne i optimistične atmosfere, u cilju razvoja privrede i društva u cjelini. Preduzeća, odnosno autor u ime preduzeća, mogu prijaviti priču inspirisanu biznisom, iskustvom sa početka svog poslovanja ili neke situacije koja predstavlja inovativnost, liderstvo i fleksibilnost unutar preduzeća.
Važno je podijeliti svoja iskustva i priče sa drugima, a sada imate priliku za to. Pored mogućnosti koje vam ovaj projekat pruža, imate priliku i da nekome budete inspiracija. Više informacija o načinu prijave pronađite na sajtu kompanije m:tel.