Nakon neprimerenog korišćenja alatke za vraćanje pristupa nalozima, kompanija Meta je otpustila ili disciplinski kaznila više od 20 zaposlenih.
Zaposleni u kompaniji Meta već neko vreme imaju pristup internom sistemu za vraćanje korisničkih naloga. Primena ovog alata je dramatično porasla tokom posljednjih nekoliko godina, omogućavajući pristup sve većem broju ljudi. Ipak, čini se da Cukerberg i njegova kompanija zaustavljaju tu praksu, navodno zbog zloupotreba unutar Facebook korisničke službe.
Kako prenosi Wall Street Journal, anonimni izvori tvrde da je kompanija Meta otpustila ili disciplinski kaznila preko 20 zaposlenih zbog neprimjerenog preuzimanja korisničkih naloga tokom prošle godine. U nekim slučajevima, hakeri su podmićivali ljude kako bi dobili pristup tuđim nalozima.
Kada većina ljudi pomisli na krađu naloga, vjerovatno zamišljaju hakere koji koriste taktike kao što su phishing, malver i društveni inženjering. Međutim, u ovom primjeru možemo da vidimo da metode mogu da uključuju podmićivanje zaposlenih da otmu ciljane naloge.
Neki incidenti su uključivali pomaganje prijateljima i porodici da povrate svoje Facebook i Instagram naloge nakon što korisnička služba nije bila od pomoći putem zvaničnih kanala. Ipak, postojali su i manje "burazerski" incidenti, poput bivših zaposlenih koji su zadržavali direktan ili indirektan pristup ovom alatu, koji su koristili kako bi došli do korisničkih naloga.
U jednom primjeru, radnik, kojeg je Meta otpustila 2021. godine, pomagao je drugima u preuzimanju Instagram naloga nakon što je otišao iz kompanije. Bivši zaposleni je tvrdio da je samo pomagao da oko 20 prijatelja i članova porodice povrati pristup zaključanim nalozima, nakon čega ga je Meta blokirala na svojim platformama i podigla tužbu protiv njega zbog kršenja saveznog zakona o kompjuterskoj prevari i zloupotrebi.
Posrednici su takođe zarađivali novac tako što su, zahvaljujući svojim vezama sa ljudima u kompaniji, sređivali preuzimanje ili vraćanje naloga, što je protivno pravilima korišćenja. Navodno je jedna manekenka platila posredniku 7.000 dolara kako bi povratila pristup svom Instagram nalogu sa 650.000 pratilaca.
U središtu problema je alatka Online Operations, interno poznata kao Oops. Ova alatka je trebalo da bude korišćena u ekstremnim slučajevima i nije namijenjena običnim korisnicima. Meta je planirala da koristi Oops samo kako bi pomogla poznatim ličnostima, poslovnim partnerima ili prijateljima i porodicama zaposlenih. Upotreba Oops alata je znatno porasla sa rastom radne snage - između 2017. i 2020. godine, broj Oops zahtijeva se više nego udvostručio, sa 22.000 na 50.270.