• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Xiaomi napravio revolucionarnu bateriju čvrstog stanja

Autor Ilija Baošić

Xiaomi baterija čvrstog stanja nudi duplo veću gustinu energije, bolje performanse na hladnoći i značajno bolju bezbjednost korišćenja.

 Xiaomi veliki proboj u razvoju baterija čvrstog stanja Izvor: Weibo / Xiaomi

Kineski tehnološki gigant, Xiaomi, najavio je putem svog Weibo profila da je ostvario veliki proboj u razvoju baterija čvrstog stanja (Solid-state battery), ostvarivši više nego duplo veću gustinu energiju, bolje performanse na niskim temperaturama i bolju bezbjednost u odnosu na postojeće litijum-jonske baterije

Tačnije, kompanija tvrdi da je njihova tehnologija čvrste baterije uspjela da postigne gustinu energija od 1.000 Wh/l (u odnosu na 450 Wh/l), poboljšanje performansi od 20% tokom pražnjenja na niskim temperaturama, kao i značajno bolju bezbjednost u eksperimentima punkture.

Kao i svi tehnološki proboji, najveći izazov koji je sada pred kompanijom Xiaomi jeste kako da masovno proizvede ovu bateriju, koja bi bez sumnje donela revoluciju ne samo na tržištu prenosivih elektronskih uređaja, već i na polju električnih automobila.

Najveća razlika između baterije čvrstog stanja i tradicionalnih baterija jeste elektrolit, koji se u novoj tehnologiji nalazi u čvrstom stanju. Čvrsti elektroliti nudi bolju mehaničku čvrstoću i stabilnost od tečnih elektrolita koji se obično koriste u tradicionalnim baterijama. Baterije čvrstog stanja takođe imaju potencijal da reše mnoge izazove sa kojima se suočavaju tradicionalne baterije, kao što su niska gustina energije, loše performanse na niskim temperaturama i bezbjednosni problemi.

Gustina energije

Gustina energije od 1.000 Wh/l, koja je potvrđena u laboratorijskim uslovima, je značajno poboljšanje u odnosu na postojeća rešenja. To znači da se više energije može skladištiti u manjem prostoru, što je od krucijalne važnosti za budućnost tehnologije. Kako bi pokazao da ova tehnologija funkcioniše i na pametnim telefonima, kineski gigant je upakovao bateriju čvrstog stanja u prototip Xiaomi 13 uređaja, čiji kapacitet je 6.000 mAh, odnosno 1.500 mAh veći od uređaja koji je dostupan na tržištu, čime je značajno produžila autonomiju ovog telefona.

Performanse na niskim temperaturama

Pored velike gustine energije, Xiaomi baterija čvrstog stanja takođe nudi poboljšane performanse na niskim temperaturama. U izuzetno hladnim uslovima, viskoznost elektrolita u tradicionalnim baterijama naglo raste, ometajući transportni kapacitet litijum-jona i rezultirajući brzim padom provodljivosti litijuma za 60 odsto. Međutim, čvrste baterije mogu da održe dovoljnu litijumsku provodljivost na niskim temperaturama, što znači da imaju sposobnost da bolje rade u hladnim okruženjima. Xiaomi tvrdi da njihova nova baterija nudi 20 odsto bolje performanse pražnjenja u odnosu na postojeća rješenja na temperaturi od -20° C, što ih čini pogodnijim za upotrebu u električnim automobilima u hladnijim područjima.

Bezbjedne za korišćenje

Još jedna velika prednosti Xiaomi baterija čvrstog stanja jeste njihova značajno bolja bezbjednost. Korišćenje čvrstog elektrolita može da spriječi penetraciju litijumskih dentrita, koji mogu da izazovu kratak spoj i druge bezbjednosne probleme.

Tehnički tim kompanije je takođe razvio metodu da poboljša otpornost na punkturu. Oblaganjem pozitivne elektrode keramikom od čvrstog elektrolita, baterija može da izdrži ubod i spriječi komunikaciju između pozitivne i negativne elektrode, smanjujući mogućnost eksplozije.

Navijamo da uspije

Sve u svemu, nova tehnologija kompanije Xiaomi predstavlja ogroman korak naprijed u razvoju baterija sljedeće generacije, i nudi potencijal značajnog poboljšanja performansi i sigurnosti. Zauzvrat, to može dovesti do razvoja novih inovacija na polju prenosive elektronike, električnih automobila, ali i električnih aviona, kojima je u ovom momentu najveći problem domet.

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS