Saznajte kako da privučete pažnju, izbjegnete klasične greške i napišete newsletter koji ne leti pravo u korpu.
Ljudi ne čekaju vaš mejl. Ovo je prva stvar koju morate da prihvatite ako planirate da šaljete newsletter - bilo za sajt, posao, prodaju ili lični projekat.
Svako od nas svakog dana dobije gomilu mejlova, i većina završi nepročitana. Ako želite da vaš ne doživi istu sudbinu, u nastavku je nekoliko savjeta koji će vam pomoći da napravite nešto zanimljivo, vrijedno vremena i upakovano kako treba.
Ljudi žele da čitaju ljude, ne brendove
Najveća greška? Newsletter koji zvuči kao dopis iz poreske uprave. Niko ne voli pasuse bez kraja ili riječnik koji ne priliči svakodnevnoj komunikaciji.
Newsletter mora da zvuči kao da ga je poslala stvarna osoba. Pišite normalno, kao kad šaljete poruku kolegi ili poznaniku. Ako znate ime primaoca - koristite ga. Ako znate šta ga zanima - još bolje.
Ni naslov ne smije da bude dosadan. Ako odmah ne uhvati pažnju, cijelo mejl je bačen. Pokušajte sa nečim konkretnim, korisnim, čak i malo izazovnim. Ne morate da izmišljate, samo budite direktani - "3 greške koje svi prave u online prodaji", na primjer.
Jedan mejl, jedna poruka
Ljudi ne otvaraju newsletter da bi pročitali novine. Ako krenete da nabacujete pet tema i tri linka, ništa se neće zapamtiti.
Svaki mejl neka ima jednu jasnu poentu. Ako baš morate da ubacite još nešto, neka bude u fusnoti - a glavna stvar neka bude jasno izdvojena.
Takođe, ne zaboravite kako ljudi čitaju - brzo, površno, u hodu. Ako mejl izgleda kao blok teksta - zatvoriće ga poslije prvih par riječi. Zato koristite razmake, nabrajanja, podebljane rečenice. Ne morate da pretjerujete, ali potrudite se da sve "diše".
I da, uvijek provjerite kako mejl izgleda na telefonu. Ogromna većina korisnika će ga otvoriti upravo tu. "Call to action" mora da bude vidljiv, tekst čitljiv, slike optimizovane. Ako to ne štima - sve pada u vodu.
Poštujte one koji su vam dali mejl
Ne morate da prodajete nešto u svakom mejlu. Ljudi se prijavljuju jer očekuju da dobiju neku vrijednost - zanimljiv sadržaj, dobar savjet, uvid, možda poneku pogodnost. Ako ih zatrpavate prodajnim porukama, brzo će kliknuti na "unsubscribe".
Zato je važan balans. Dajte više nego što tražite. Edukujte, zabavite, pomozite.
I ne šaljite svima sve. Ako imate različite tipove publike, napravite segmente. Nekima šaljite popuste, drugima članke, trećima interne vijesti. Ako personalizujete sadržaj - raste šansa da ostanu tu.