Evo zašto ne treba kliktati na prve linkove u Google rezultatima pretrage.
Bez obzira šta pretražujete na internet preko Google pretrage, pretpostavljate da su rezultati pri vrhu uvek najbolji. Oni su uglavnom i jedini na koje kliknete. Jedna studija je pokazala da retko ko lista sve rezultate pretrage.
Sudeći prema veoma kritički nastrojenom tekstu Tim Wu-a, pravnog naučnika, Michael-a Luca, profesora Harvard Business škole, i naučnika u Yelp kompaniji, mnogi od nas ne vide informacije koje su od bitnog značaja za naš život.
Oni tvrde da Google manipuliše lokalnim rezultatima pretrage u korist svojih proizvoda. To znači, da ako budete pretraživali lokalne restorane, doktorske ordinacije ili neke lokalne firme, Google će vam prikazati rezultate iz svoje imperije sajtova. Čak i ako postoje bolje opcije.
U izjavi Vašington Postu, potpredsednik Yelp-a Luther Lowe iskoristio je ovaj primer: „Ako roditelj bude pretraživao „pedijatrije u Njujorku“, on ili ona na prvoj strani sa rezultatima videće sedam pedijatrijskih ordinacija koje imaju Google+ ili Google+ lokalne stranice. Roditelj neće videti pedijatrijske ordinacije koje Google inače rangira visoko, ali na sajtovima Google-ove konkurencije.
Prema Yelp-u, od jedne trećine do jedne polovine rezultata pretrage su lokalni. Pre svega se odnose na nešto što se zove Local OneBox – specijalna, istaknuta lista sedam linkova koje Google prikazuje na vrhu rezultata pretrage.
Local OneBox zauzima veliki deo prve strane, najčeše je to vrh strane, što znači da će ljudi najverovatnije kliknuti na te linkove.
Kada je naučnik iz Yelp-a pitao više od 2500 ljudi da ocene OneBox rezultate pretrage, video je da su ljudi kliktali na rezultate koji dolaze sa drugih sajtova a ne na one rezultate sa Google+ Local sajta.
Štaviše, Google-ov algoritmički sistem za ocenjivanje i rangiranje kvaliteta veb strana, koji se zove PageRank uglavnom rezultate sa Google+ Local sajta stavlja ispod onih konkurentskih.
Činjenica da Google-ov algoritam obezbeđuje bolje rezultate pretrage, sugeriše da Google pravi strateški izbor kako bi prikazao svoj sadržaj, pre nego da odabere rezultate koji bi potrošač odabrao.
Uvek treba biti obazriv sa ovakvim nalazima. Činjenica da se Yelp oštro protivi Google-u zbog nekretnina i da se pridružio ostalim sajtovima koji se bave recenzijama kako bi bilni na strani antimonopolističkih zvaničnika koji istražuju Google-ov način pretrage.
Njegov algoritam pretrage je komplikovan. Raspoređuje rezultate pretrage oslanjajući se na veliki broj signala koji se stalno menjaju.
Google je istraživanje, očekivano nazvao manjkavim. Google-ov predstavnik je za ovu studiju rekao da se bazira na faličnoj metodologiji, prenosi Chicago Tribune.
Savet? Pogledajte i ostale rezultate kada budete sledeći put pretraživali. Imajte u vidu da nijedan od ovih pretraživača ne pretražuje u potpunosti sve kada ste vi u pitanju.