Popularni servis više neće biti onakav kakav je sad.
Sudeći prema nekoliko informacija koje dolaze iz različitih izvora, najpoznatiji sajt ovog tipa na svetu sprema dva odvojena servisa sa pretplatama pre nego što se 2015. godina završi – Music Key, muzički servis koji je u beta fazi još od novembra prošle godine i još jedan neimenovani servis koji će ponuditi premium sadržaj kome će moći da pristupe oni korisnici koji budu platili neku vrstu pretplate. YouTube će biti jedan miks besplatnog sadržaja sa reklamama i premium video sadržaja sa pretplatom.
Ako izuzmemo nekoliko izuzetaka, YouTube je uvek bio besplatan servis sa reklamama. Međutim, kompanija postaje ozbiljna kada su servisi sa pretplatama u pitanju, nudeći nove načine korisnicima koji kreiraju sadržaj i nove načine za zaradu. Iako će dve različite pretplate za jedan isti servis nekima delovati čudno, YouTube je to uporedio sa kablovskim kompanijama i njihovim ponudama koje nude različite pakete za sport i filmove.
Sa preko milijardu korisnika, YouTube je dovoljno velika kompanija da može da podrži više streaming servisa, ali reakcije kada je muzički servis u pitanju su pomešane. Muzičke izdavačke kuće su podeljene kada je reč o više servisa i njihovim pretplatama. Neki veruju i da YouTube neće ispravno reklamirati Music Key servis. Nedovoljno reklamiranje Google Play Music-a su iskoristili kao primer kako bi pokazali da Google nije dovoljno posvećen svojim muzičkim servisima.
S obzirom na činjenicu da neki dogovori sa najvećim muzičkim izdavačkim kućama ističu sledeće godine, i nekoliko odlaganja Music Key servisa koji je predstavljen u novembru prošle godine, izvor informacija veruje da YouTube samo pokušava da umiri izdavače pre početka novih pregovora, ističući da sve ovo deluje nekako premalo i prekasno.
Prepirke između YouTube-a i izdavačkih kuća traju već godinama unazad. Čak se i ne smanjuju. Izdavačke kuće se žale kako ih YouTube ne plaća dovoljno za njihovu muziku a koja čini veoma veliku količinu YouTube sadržaja. Sa druge strane, YouTube kaže da je platio milione izdavačkim kućama u proteklih nekoliko godina. Izdavačke kuće žele da korisnike odvuku od besplatnih ponuda koje imaju reklame i dovedu ih do onih servisa koji se plaćaju, koji su naravno, unosniji.
Najveća promena za većinu YouTube korisnika biće muzika. Bez obzira što Spotify raste, YouTube je i dalje najveći muzički streaming servis na svetu. 45 od 50 najgledanijih YouTube video snimaka svih vremena su muzički spotovi. YouTube je mesto gde tinejdžeri slušaju muziku najviše.
Kao jedno od rešenja, muzičke kuće razmatraju i mogućnost da muzika jedan određeni period bude besplatna za slušanje a nakon toga bude ubačena u program za plaćanje, tj. korisnici će morati da plate pretplatu kako bi ponovo imali pristup tom sadržaju koji je već bio besplatan. No, sve ovo je još u početnoj fazi, ništa još uvek nije odlučeno, prenosi The Verge.
Sa dva nadolazeća servisa koji zahtevaju plaćanje pretplate, YouTube će konačno početi da profitira. U toku prošle godine zaradio je 4 milijarde dolara prihoda.