Apple udeo na tržištu smartfona na jednom od najznačajnijih tržišta porastao je tačno onoliko koliko je Android pao.
Firma Kantar Worldpanel ComTech objavila je rezultate istraživanja za prvo tromesečje 2017. godine u SAD regionu, kojim dominiraju iPhone telefoni. Ukupan udeo tržišta koji zauzima iPhone porastao je na čak 36.5 odsto, što je rekordna brojka za SAD i upisao je povećanje od 5.7 odsto. Istovremeno, uprkos sjajnim telefonima i velikim inovacijama, Android je pao na 61.7 odsto tržišta, što predstavlja smanjenje za čak 5.8 odsto.
„Apple je najgori, ali je bolji od ostalih“
Android je „pucao“ iz najjačeg oružja, LG G6 se pojavio ranije, a Samsung Galaxy S8 dve nedelje pred zaključenje istraživanja, koje je obuhvatilo period od februara do kraja aprila. Nijedan od ovih uređaja ni u prvoj, ni u poslednjoj nedelji prodaje nije uspeo da se probije u prvih 10 najprodavanijih uređaja, iako su fizički bili na tržištu, napominje se u zaključku Kantar Worldpanel ComTech-a.
Preliminarni rezultati za maj pokazuju da ovi uređaji ni tokom tog meseca nisu uspeli da pronađu dovoljno kupaca. Tokom maja Samsung Galaxy S8 i Galaxy S8+ uzeli su 8.1 odsto prodatog „kolača“, Galaxy S7 i Galaxy S7 edge 8.8, a iPhone 7 i iPhone 7 Plus 20.1 odsto, dakle više nego ova četiri telefon zajedno.
Apple ismeva Android, želi da pređete na iOS
„Android proizvođači, među kojima i Samsung, LG i Motorola, zabeležili su svi pad prodaje u prva četiri meseca 2017. godine na tržištu SAD“, zaključio je izveštaj.
Kina pokazuje potpuno drugačije rezultate
Na drugom vrlo značajnom tržištu, u Kini, Android je porastao za 4.3 odsto, a iOS je pao za 3.8 odsto, pa tako Android ima 83.4 odsto tržišta, a iOS 16.2 odsto. Ipak, prosečna cena prodatih Android uređaja u Kini je niska i premijum modeli Android proizvođača ne ostvaruju veliki udeo u ukupnoj prodaji Android uređaja, pa je za velike proizvođače i dalje to tržište još uvek "neosvojivo" onako kako bi to oni želeli - potpuno je drugačije od američkog na kojem Android mnogo više prodaje premijum modela.
S druge strane Apple ostvaruje veću zaradu, jer su tamo cene iPhone telefona u proseku veće nego u SAD, a iPhone je postao statusni simbol.