Informatička aplikacija "Građanska patrola", kojom građani Banjaluke mogu da prijave nadležnim gradskim službama komunalne probleme, od danas je u funkciji. Instalirali smo je i isprobali.
''Građanska patrola'' omogućava da građani mobilnim telefonima na licu mjesta fotografišu određeni problem na koji naiđu i o tome obavijeste nadležnu gradsku službu, koja će preduzeti potrebne korake, saopšteno je iz Gradske uprave.
Aplikacija je dostupna na platformama "Plej stor" i "Ap stor", a mi smo je skinuli sa "Gugl plej stora" gdje smo je našli kao prvu na listi, pretražujući riječi ''gradjanska patrola''.
Aplikacija je veoma jednostavna za korištenje. Nakon što smo je ''skinuli'' na telefon, pronađen je i prvi problem: bio je to jedan "ćopavi" kontejner na pješačkom prelazu u Ulici Jovana Dučića. Problem koji želite da prijavite fotografišete direktno pomoću aplikacije (takođe, moguće je snimiti video klip).
Kada snimite problem, i napišete kratak opis, odaberete kategoriju - u ovom slučaju to je kategorija ''odlaganje otpada'' - zatim kliknete na taster ''pošalji'' i to je otprilike to. Da ne zaboravimo, potrebno je da uključite i geo-lokaciju kako bi nadležni automatski znali gdje se problem nalazi.
Sve probleme koje ste prijavili možete vidjeti u odjeljku ''Moje prijave''.
Evo kako izgleda cijeli postupak:
"Građanska patrola" primarno je namijenjena za prijavu komunalnih nepravilnosti, kao što su neispravna saobraćajna signalizacija, oštećenje javnih površina (kolovoz, trotoari i pješačke zone).
Građani na ovaj način mogu da prijave i slučajeve divljih deponija, neispravnih kontejnera, zaprljanosti i oštećenja javnih i zelenih površina, začepljenih slivnika, zatim oštećenja parkovske opreme, nadstrešnica (autobuske stanice), urbane opreme i uređaja na parkingu, te stubića i ograda, kao i neispravne javne rasvjete.
Korisnici "Građanske patrole" aplikaciju koriste bez registracije i ne prosljeđuju lične podatke, a sve prijave su anonimne.
Aplikacija bi trebalo da podigne efikasnosti komunikacije između građana i gradskih službi. Iz Gradske uprave pozivaju sugrađane da što više koriste ovu aplikaciju i tako zajedno sa gradskom administracijom rješavaju uočene komunalne nepravilnosti. Iz gradske uprave ranije su istakli da je ovo prva primjena ovakve aplikacije u našoj zemlji.
Aplikaciju je napravila i Gradu Banjaluci donirala banjalučka firma "Di-Vi-Si solušns".