Da li se nervirate zbog toga što vam telefon brzo "posrče" mesečni mobilni internet saobraćaj? Evo kako da mu doskočite!
Godina je 2018. i svi smo povezani na internet. U redu, ne baš svi, ali ako čitate ovaj tekst, to onda znači da vi jeste. Desktop računari i laptopovi su blagu prednost prepustili pametnim telefonima. Svi imamo telefone. I svi ih koristimo svakodnevno.
I svi smo non-stop online.
Naš telefon je naš produžetak ruke i koliko god nam teško bilo da to priznamo, postali smo zavisni od online sveta. Šta biste vi radili da ostanete bez mobilnog interneta?
Nema Viber-a, nema WhatsApp-a, Facebook-a, Instagram-a, niti Twitter-a... Nema YouTube-a, a pravi gejmeri dobro znaju koliko bi im nedostajao i Twitch kada ne bi mogli da mu pristupe.
Nikad nam nije dosta neta. Još samo ovaj video, još samo ova pesma, još samo ova serija da se pogleda u dahu... Još samo pola sata skrolovanja. Još samo ovu aplikaciju da isprobam... Korak po korak, ostali smo bez mobilnog neta, a da to nismo ni primetili. Sledi nekoliko predloga, kako da sprečite "curenje" date:
Na primer, možemo u podešavanjima da ograničimo mesečnu data potrošnju. Vlasnici Android telefona to mogu da urade tako što uđu u Settings (Podešavanja), kliknu na Data Usage>>Billing Cycle>>Data limit and billing cycle.
Korak po korak to izgleda ovako:
Možemo da zabranimo aplikacijama da troše datu u pozadini, dok ih ne koristimo. Za to postoji i opcija iz menija Settings>>Data Usage. Tu ćemo videti jasnu statistiku koja pokazuje koliko MB je potrošila koja aplikacija, a kada kliknemo na željenu aplikaciju, možemo da joj zabranimo da "iz prikrajka" troši naš dragoceni net.
iOS korisnici iz menija Settings>>Cellular mogu da zabrane pojedinačnim aplikacijama da troše datu.
Šta još možemo da uradimo da uštedimo datu? Pojedine aplikacije imaju opciju za kompresovanje koja nam može biti korisna. Primera radi, u Chrome pregledaču možemo da uključimo Data Saver i da tako uštedimo još koji MB:
Osim svih ovih opcija, uvek bi trebalo voditi računa o aplikacijama za koje znamo da troše mnogo date, zatim isključiti sinhronizaciju, ali se i truditi da na minimum svedemo korišćenje striming servisa kada nismo povezani na Wi-Fi, kao i da, na primer, smanjimo kvalitet YouTube snimka koji gledamo.
Na kraju krajeva, ako želimo da baš odemo u krajnost, osim što ćemo voditi računa da aplikacije preuzimamo i ažuriramo samo kada smo povezani na Wi-Fi, neki biraju da povremeno potpuno
isključe mobilni internet, a internet sadržaju pristupaju samo preko Wi-Fi.
Šetnja gradom od kafića do kafića i maltretiranje svih konobara da nam daju šifru za Wi-Fi kako bismo samo u krajnjoj nuždi koristili svoj mobilni internet saobraćaj, takođe je opcija (ali možda malčice prenaporna).
Možemo i da bacimo svoj mobilni telefon, potpuno se isključimo od sveta na koji smo navikli i odemo na Pešter da čuvamo ovce!
Tako sigurno nećemo potrošiti datu...
A možda ipak ima i jednostavnijeg rešenja? Postoji li način da pristupamo svim svojim omiljenim aplikacijama bez straha da ćemo potrošiti internet saobraćaj iz svog paketa?
U redu, nije možda nego - da, postoji rešenje. Veoma jednostavno rešenje na dohvat ruke.
Ako ste korisnici Omorika ili Soko postpejd tarifa, možete da se opustite i da uživate u korišćenju svojih omiljenih aplikacija bez ikakvog straha da ćete ostati bez date.
Ponuda važi kako za nove, tako i za "stare" korisnike, a na raspolaganju su vam dodaci za besplatan pristup najpopularnijim aplikacijama:
● Viber - besplatno uz tarifu Omorika 1, Omorika 2, Omorika 3 i Soko;
● Facebook, Instagram, WhatsApp i Twitter - besplatno uz tarifu Omorika 2, Omorika 3 i Soko;
● YouTube i Twitch - besplatno 10 GB interneta mesečno uz tarifu Omorika 2, Omorika 3 i Soko.
I, šta ste odlučili?