• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ljudi se umorili od društvenih mreža

Autor mondo.rs

Doviđenja društvene mreže, aplikacije za razmjenu poruka su trenutno "IN".

 Vlada umor od društvenih mreža - imate alternativu Izvor: Promo / MONDO portal

Umorili ste se od društvenih mreža? Laknuće vam kad čujete da niste jedini. Popularni vebsajt “Techopedia“ je dijagnostifikovao nešto što se zove “umor od društvenih mreža“ čiji simptomi su povlačenja korisnika zbog kompletnog zamora od previše aktuelnih naloga na društvenim mrežama, previše prijatelja i pratilaca i previše vremena potrošenog u održavanju svih tih veza.

Upravo to je situacija u kojoj aplikacije za razmjenu poruka dolaze do izražaja. Ove aplikacije su, zapravo, već započele svoju dominaciju. Prema navodima onlajn medija “Business Insider“, kombinovana baza korisnika četiri najpopularnije aplikacije za razmjenu poruka bila je veća od kombinovane baze korisnika četiri najpopularnije društvene mreže u 2016. godini. Popularnost aplikacija za razmjenu poruka raste još od tada, pod vođstvom Viber-a i WhatsApp-a, dok Facebook i Twitter stagniraju.

Zašto se to dešava?

Postoji mnogo objašnjenja, ali najjednostavnije je možda i najznačajnije. Aplikacije za razmjenu poruka nude sve ključne funkcije, koje ljudi žele od društvenih mreža, ali bez komercijalnih zatrpavanja. One su lakše za upotrebu na mobilnom telefonu, dok društvene mreže i dalje teže da ponude isto korisničko iskustvo na mobilnim telefonima kao i na desktop računarima.

Aplikacije za poruke vas ne prisiljavaju da se probijate kroz tone sadržaja, koje nikada niste željeli da vidite, dok nude visokokvalitetne pozive i razmjenu poruka, četbotove, kao i “jedan-na-jedan“ i grupne četove.

Jedan od glavnih razloga za potpuni prelazak na aplikacije za razmjenu poruka je privatnost podataka. Facebook je već dugo na stubu srama zbog skandala oko prodaje i ustupanja privatnih detalja korisnika lobistima u 2015. godini - kao i zbog priznanja koje smo dobili tek tri godine kasnije - da bi zatim tokom ove godine dodatno ugrozili naloge od 30-50 miliona svojih korisnika. Još jedan tehnološki gigant, Google, bio je prisiljen da definitivno ugasi svoju Google+ društvenu mrežu u oktobru, nakon ugrožavanja privatnih podataka svojih korisnika, o čemu su ćutali nekoliko mjeseci. Niz kršenja privatnosti se nastavio i u slučajevima Yahoo, Twitter i mnogih drugih...

Aplikacije za razmjenu poruka mogu da pomognu tamo gde društvene mreže ne mogu: dobre aplikacije posjeduju enkripciju “s kraja na kraj“ (end-to-end encryption), tako da čak i sama aplikacija ne zna šta to pišete vašem dragom nakon ponoći. Viber uz to ima i opciju da vaši razgovori automatski nestanu nakon određenog vremena, ukoliko koristite funkciju tajnog četa. Spam profili se na Viber-u blokiraju dok je, na primjer, za kreiranje novog lažnog profila na Facebook-u potrebno samo nekoliko sekundi za email aktivaciju. Da biste isto to uradili na Viber-u, bio bi vam neophodan novi telefonski broj - kao i obaveza verifikovanja baš tog broja telefona za aktivaciju novog naloga.

Povećana sigurnost i zaštita privatnih informacija ne znače da korisnici moraju da se zadovolje sa manje funkcija. Najpopularnije usluge za razmjenu poruka nude hiljade stikera i emotikona, grupne četove, opcije za dodavanje multimedijalnih sadržaja - sve što vam je potrebno za izražavanje svakog osjećanja.

Kako društvene mreže rastu i evoluiraju, polako zaboravljaju svoju prvobitnu ulogu. Milioni ljudi, koji su se prijavili za Facebook nisu to učinili da bi postali dio sve strašnijeg ekosistema marketinških promocija i dubioznih medijskih kampanja koje se baziraju na lažnim profilima iz zemalja trećeg svijeta. Ljudi su samo željeli da dobiju praktični alat za komunikaciju sa svojim prijateljima i porodicom. To je ono čemu sada služe aplikacije za razmjenu poruka.

Vodeći duo za razmjenu poruka dugo je bio WhatsApp i Viber. Ključna promjena je nastala otkada je WhatsApp u vlasništvu Facebook mreže, od 2014, što znači da su se nedavni sigurnosni problemi matične kompanije nadvili kao sijenka nad tu aplikaciju, zajedno sa najnovijim najavama da bi oglašavanje i druge marketinške funkcije Facebook-a mogle da se sprovode i putem WhatsApp-a.

Viber je iskoristio ovu priliku, promovišući povećan fokus na sigurnost podataka, kako bi zaštitio privatnost korisnika dok uvodi nove funkcije, kao što su čet ekstenzije, uređivanje i brisanje poruka, kao i njihovo prevođenje.

Što se aplikacija za razmjenu poruka tiče, sutra počinje već danas.

Da li i vi koristite više IM aplikacije od onih za društvene mreže?

Viber's Fresh New Look!
Izvor: Viber

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS