Utiske sa Google Executive samita prenosi Igor Černiševski. Više od 90% svih globalnih pretraga se dešava na Google platformi, a najveći deo Guglovih ogromnih prihoda dolazi od njihove oglašivacke platforme - više od 85%.
Poslednje što je Google lansirao je najveća na svetu interaktivna online izložba posvećena naučnim dostignućima, od Velikog praska do čipa. I impozantna je, kao uglavnom sve što radi ovaj tehnološki gigant koji budućnost vidi kao na dlanu, za razliku od mnogih drugih kompanija koje tako vide samo sadašnjost.
"Zato je ova digitalna kompanija ispred svih, prvi brand koji nam padne na pamet kada spomenemo internet i drugi najvredniji brend na svetu. U verodostojnost ovih reči, uverili smo se i sami prilikom nedavne posete Googleplexu, u Mountain view u Kaliforniji", kaže Igor Černiševski, koji je ispred kompanije Direcet Media United Solutions, kao velikog partnera Googla, prisustvovao Google Executive Summit 2019.
Samit je održan u Google Partnerplexu, posebnoj zgradi u okviru kompleksa Googleplex koji se prostire na 290.000 kvadratnih metara i sastoji se od nekoliko blokova zgrada, a jedna od njih pod brojem 42 je prva useljena i to zbog toga što je Google na taj način želeo da da omaž čuvenom Daglasu Adamsu i njegovom bestseleru "Autostoperski vodič kroz galaksiju" u kojem broj 42, kao kralj svih brojeva, zauzima posebno mesto.
Google filozofija najbolje se vidi u njihovoj kulturi koja je otvorena. Radi se i danju i noću, ali onda kada vama odgovara ili zbog potreba posla, na primer partnera iz drugih krajeva sveta. Kompanija je pet friendly i taj balans poslovnog i privatnog je vidljiv na svakom koraku, budući da kompleks obiluje prostorima za odmor i relaksaciju. Više od 20.000 ljudi ovde radi, pa ne čudi ogroman broj restorana i kantina.
"U famoznom Google Store možete da kupite sve, od Google gedžeta do garderobe sa Google brendovima. Poseban doživljaj je poseta poznatoj 'Android Lawn Statues' gde se nalaze statue bazirane na kodnim imenima Android verzija, pa tako možete videti statue koje predstavljaju KitKat, Oreo, Pie ili Marshmallow. Ovde je sve drugačije, pa i način na koji je organizovana radionica za nas partnere, u okviru čuvenog Stanford univerziteta", kaže Igor Černiševski.
Google evanđelisti, eksperti na rukovodećim pozicijama u Google, sakupljeni bukvalno sa svih strana sveta, bili su domaćini samita. Od se može čuti šta je novi trend u pretrazi, koji je glavni izvor prihoda. Više od 90% svih globalnih pretraga se dešava na Google platformi, a najveći deo Guglovih ogromnih prihoda dolazi od njihove oglašivacke platforme - više od 85%.
"Saznali smo da se duplo povećao broj pretraga koje podrazumevaju isporuku istog dana, ali i kako su to veliki brendovi iskoristili da poboljšaju svoju ponudu. Fantastični Džef Sandhejm nam je pričao o mašinskom učenju i veštačkoj inteligenciji i podelio sa nama ciljeve za koje misli da bi trebalo da budu postavljeni pred svaku organizaciju, a to je da u 2019. godini bar 5% zaposlenih bude obučeno za upotrebu mašinskog učenja, da 25% biznisa mora da bude zasnovano na toj tehnologiji, kao i čak 50% digitalnog marketinga. Sve ovo su impresivne cifre i daleko od našeg tržišta, ali su dobar pokazatelj gde industrija trenutno ide", kaže Černiševski.
Utisak na kraju posete Googlu je da se najveća digitalna kompanija današnjice menja brzinom koja je "običnim smrtnicima" fascinantna. I ne samo to. Na svom putu nezaustavljivog razvoja, Google je izabrao da inovira i svoje partnere, svestan da ne može sam, a to deluje kao velika prednost.