Za tačno sedam dana očekuje nas novo izdanje Play Media Day konferencije, koja će biti održana u banjalučkom Sinestaru.
Bio je to povod da porazgovaramo sa učesnicima Vladimirom Mitrovićem i Markom Marjanovićem iz agencije Ovation BBDO iz Srbije. Njihov panel nosi naziv "Pričaj integrisano, da te cijeli svijet razumije!"
- Uskoro se družimo na Play Media Day konferenciji u Banjaluci. Zašto su, po vašem mišljenju, važne ovakve konferencije i koliko generalno uživate u prezentaciji i učešću na sličnim događajima?
Vladimir: Najradije bih vam to objasnio kroz kratku prezentaciju, ako imate vremena. Marko, pali projektor!
Marko: Nama je prezentovanje u opisu posla. Ko šta radi, mi prezentujemo. Prvo prezentujemo svoje ideje kolegama iz tima, klijentima na pičevima, na debrifu, pa na drugom debrifu. Ovo kada na konferencijama prezentujemo već završene, uspješne kampanje, to je najljepši dio posla. Takođe, uživamo u gledanju prezentacija domaćih i stranih kolega koje su bazirane na studijama slučaja. Najbolje se uči iz tuđih radova.
- Tema kojom ćemo se baviti je „Pričaj integrisano da te cijeli svijet razumije“. Možete li nam ukratko pojasniti na šta se odnosi ova integracija i zašto je tako suštinski važna?
Vladimir: Važna je jer se odnosi na okupljanje publike koja priča različitim jezicima, različitih medija, oko istog zvučnika. Sve je to ista pjesma, na kraju krajeva, ali je prepjev drugačiji i prilagođen je svačijem sluhu.
Marko: Integrisano znači prilagođeno za posebne kanale. Najbolje su one poruke koje dođu do vas sa različiih strana. Još ako ih upakuješ tako da pričaju jezikom primjerenim za to gdje se nalaze, onda smo uspjeli. Ne stavljaš bilbord na Fejsbuk, a ne stavljaš ni Instagram post na TV.
- Iz godine u godinu trendovi se smjenjuju, publika, ali i klijenti traže drugačije pristupe i proizvode. Možete li nam reći šta je konstanta u marketingu?
Marko: Promjena je konstanta. Ako nemaš problem sa tim da se mijenjaš, onda nećeš imati ni problema. Niko više ne radi samo jednu stvar. Svaki kanal se promijenio. Ni bilbord više nije samo bilbord, a ni Fejsbuk post više nije samo to. I on je sada barem gif.
Vladimir: Stalna je potreba za novim sadržajem i formama, kao i sve izraženije kritičko mišljenje publike prema brendiranom sadržaju koji konzumira. Onaj ko kreira komunikaciju jednog brenda ne može to da radi u inat svima, jer niko ne voli smarače koji kvare dobru atmosferu.
- Koje su najčešće greške koje ljudi prave u brend komuniciranju?
Marko:Ne bih rekao greška, ali bih rekao da je jedna od prepreka to što se prerano odustaje. Mislim da je potreban kontinuitet. Najbolji rezultati dolaze kada se zauzme pozicija, i onda se ona brani godinama.
Vladimir:Pretpostavke bazirane na ličnim preferencama. Ako kreirate nešto što je namijenjeno svima, ne možete da polazite samo od sebe. Iako, naravno, najviše sebe treba da uključite u kreiranje komunikacije.
- Često se na regionalnim konferencijama čuje kako zaostajemo za zapadnjacima u svemu, pa i u ovom poslu bar nekoliko godina. Zašto na našem tržištu iste ideje različito prolaze u različitim zemljama? Npr. nešto što „radi“ u Hrvatskoj, u BiH niko ne primijeti?
Vladimir: Pa iskreno, ne primijeti se sem ako ne radite na tome da se primijeti. U veliki broj uspješnih regionalnih kampanja uloženo je puno truda i novca da bi ih ljudi vidjeli. I tada, ako su kampanje zaista kvalitetne, efekat ne izostaje.
Marko:Jedan klijent nam je davno rekao da u Srbiji više vole jagodu, a u Hrvatskoj čokoladu. Sve se da prilagoditi. Za neke stvari smo isti, za druge različiti. Srećom imamo strateške planere u agenciji koji će nam pomoći pri postavkama komunikacije, a posebno sa lokalizacijom sadržaja. Mi tu lokalizaciju smatramo veoma važnom i trudimo se da je imamo u svim komunikacijama.
- Koje su tri aplikacije na vašim telefonima koje najčešće koristite za posao i zašto?
Marko: Facebook Pages da ispratimo sve klijente koje vodimo. Collect, WeTransferovu aplikaciju uz pomoć koje pristupamo svim tim ogromnim fajlovima koji stižu od dizajnera, produkcije i podizvođača...
Vladimir:Weather - da vidimo kako da se obučemo za sastanke.
Marko:...I naravno Google maps jer uvek kasnimo na te sastanke, pa da provjerimo gdje je najmanja gužva!