Novi detalji pogibije fudbalera pokazali su koliko je propusta napravljeno na letu kojim je trebalo da stigne u Englesku.
U januaru prošle godine, nesrećni napadač iz Argentine Emilijano Sala letio je u Kardif, gdje je trebalo da se pridruži svojim novim saigračima u Premijer ligi.
Međutim, letjelica kojom je trebalo da doputuje iz Francuske u svoj novi dom srušila se na obalama Lamanša i nije preživio ni napadač Nanta, ni pilot Dejvid Ibotson.
Skoro 10 mjeseci kasnije, ova tragedija ponovo je bar na trenutak došla u centar pažnje engleskih medija, jer je "Gardijan" objavio nove detalje pogibije poznatog fudbalera.
Prije svega, važno je da je pilot Dejvid Ibotson primio Salu u avion iako uopšte nije imao licencu da leti!
Zvanični izveštaj, koji je prvi put objavljen ove nedjelje, utvrdio je da Ibotson nije prošao trening letenja u noćnim uslovima, a njegova licenca privatnog pilota nije mu dozvoljavala da bude plaćen za prevoz putnika.
Englesko Odjeljenje za istragu vazdušnih nesreća utvrdilo je da propisi pod kojima je mala letjelica “Pajper Malibu” letjela uopšte nisu predviđali komercijalne letove, ali su se oni ipak odvijali, prije svega u svijetu sporta i biznisa.
Dalje, izvještaj je utvrdio da je Ibotson na letu ka Nantu, gdje je išao da pokupi Salu, "čuo prasak" i "osjetio maglu" u avionu, ali da se našao pod pritiskom da uprkos tome krene i na povratni let, koji je završen kobno.
Takođe, utvrđeno je da je pilot tokom leta nazad doživio trovanje ugljen-monoksidom, kao posljedicu kvara u izduvnoj cijevi, koja je omogućila gasu da uđe u kabinu kroz sistem grijanja.
Naravno da je taj gas otrovao i fudbalera.
"Naše Odjeljenje predlagalo je da svi avioni ugrade monitore za ugljen-monoksid, koji koštaju samo 15 funti i koji bi mogli da zaustave taj gas, koji nazivaju i 'tihim ubicom'", objašnjeno je danas u Londonu.
Ovo su zaključci istrage.
- Pilot je izgubio kontrolu tokom ručno izvedenog skretanja;
- Avion je doživio odlamanje dijelova tokom leta, za vrijeme manevrisanja značajno većom brzinom od one za koju je ta letjelica bila dizajnirana;
- Pilot je vjerovatno doživio trovanje karbon-monoksidom;
Niz zaključaka baca svketlo na seriju propusta koja je neizbkežno dovela do pogibije momka pred kojim je bilo ostvarenje sna da zaigra u Premijer ligi.
Njegov nesuđeni klub, Kardif, takođe se oglasio ovog petka.
"Ovaj izvještaj se fokusira na uslove leta, na avion i na pilota, a zaključak je da u komercijalne svrhe korišćen avion namijenjen isključivo za privatno korišćenje. Uz to, korišćen je izvan bezbjednosnih standarda koji se podrazumijevaju za komercijalne letove. Takođe, utvrđen je niz mehaničnih i tehničkih grešaka aviona a najozbiljnija je ta da je gas karbon-monoksid dospio u kabinu i naškodio i putniku i pilotu".
"Uz to, pilot nije bio kvalifikovan da upravlja avionom u vrijeme incidenta, niti je njegova licenca dozvoljavala da primi naknadu za taj let, ali je ipak dogovorio da mu se plati..."
"Ohrabreni smo time što smo pročitali da je nadležno odjeljenje odlučno da spriječi nezakonite aktivnosti tako što će goniti one koji u tome učestvuju. To je praksa koja mora biti zaustavljena i nadamo se da će biti podrške za dalje aktivnosti i spriječavanje ovakvih tragedija", poruka je kluba, koji nažalost nikad nije dočekao Salin debi u plavom dresu.
Pratite Mondo.ba na Facebooku, Instagramu i Twitteru. Aplikacija je dostupna za IOS i Android telefone.
Preuzimanje teksta, vijesti, fotografija i video snimaka dozvoljeno uz vidljivo navođenje izvora i linka ka MONDO portalu.