Na startu predstojećeg Dakar relija naći će se u bagiju jedna krajnje zanimljiva posada.
Đanpaolo Bedin i Mauro Lipez još nisu imali čast da upoznaju jedan drugog ali ih to ne sprečava da krenu na najteži reli na svijetu.
Dvojica zaljubljenika u auto-trke su došla u kontakt preko foruma na zvaničnom sajtu Dakar relija. Ako se razmatraju "skokovi u nepoznato",Bedin tu "disciplinu" dovodi do ekstrema.
Italijan će prvi put, kao i mnogi drugi, učestvovati na predstojećem reliju, na to treba dodati, pored činjenice da se on i njegov suvozač još nisu upoznali, i da je bagi u kome će se trkati, Bedin sam konstruisao.
Ne brinite, neće to biti sokoćalo sklepano u nekoj neuglednoj garaži u Italiji, već ozbiljan terenski četvortočakaš. Bedin, da tako kažemo, zna znanje, jer je bio inženjer u Minardiju i Oseli koji su se nekada nadmetali u Formuli 1.
Na pravljenje bagija, Bedin je utrošio čak deset godina svog života, a onda je pročitao "oglas" na zvaničnom sajtu Dakar relija u kome je Argentinac, Mauro Lipez, nudio svoje usluge. Lipez pojašnjava kako je došlo do ove neobične saradnje:
"Ovog puta, Ernan Roberti, čovjek kome sam ja bio suvozač na prethodna dva Dakara, neće moći da učestvuje. Tako da sam ja prosto okačio na sajtu da nudim svoje usluge i nadao se da će se neko javiti. Dva mjeseca kasnije, stigao je Đanpaolov mejl. Bedin je tražio navigatora koji poznaje stazu i zemlje kroz koje će Dakar prolaziti", rekao je Lipez.
Lipez je iskusan u poslu suvozača, onosno navigatora, a dobra navigacija je možda i najbitnija na Dakaru.
"Siguran sam u svoje sposobnosti, jer prošle godine nisam napravio nijednu jedinu grešku, nisam skrenuo sa putanje ni za 50 metera, sve je bilo savršeno. Kada se sve ovo sabere, prvi put ćemo zajedno sjesti u auto, pred start trke, sve je kao bajka!"
Start trke će biti u glavnom gradu Perua, Limi, 5. januara 2013. godine, a cilj će biti u Čileu, u Santjagu 15 dana kasnije. Reli će prolaziti i kroz Argentinu.
(MONDO, foto: Guliver/Getty images)