Dušan Borković će biti prvi Srbin u najprestižnijem svjetskom takmičenju na kružnim stazama - Svjetskom šampionatu turing automobila (WTCC)
Dušan Borković staje na crtu legendarnom Francuzu Sebastijanu Lebu!
Srpski automobilski as se, poslije uspjeha u evropskim takmičenjima (šampion na brdskim stazama, treći u Evropskom kupu turing automobila), odlučio na veliki korak - da se oproba sa "zvijerima", u Svjetskom šampionatu turing automobila (WTCC), koji je popularniji i od Formule 1.
Legendarni Francuz Sebastijan Leb, devetostruki šampion svijeta, se poslije dugogodišnje karijere u svjetskom reliju odlučio da se od ove sezone priključi WTCC-u, naravno, postavljajući neke svoje uslove Svjetskoj automobilskoj federaciji.
Ali, za Dušana Borkovića, prvog Srbina koji će se takmičiti u tom rangu, nema većeg izazova nego da se oproba protiv idola.
"Uzbuđen sam što ću biti na stazi pored mog idola Leba, žive legende automobilizma. To mi je dodatni motiv da se oprobam u ovom rangu takmičenja. Znate, ja sam realan i racionalan momak i ne obećavam da ću biti prvi. Ali, svi koji me poznaju znaju da ću da dam sve od sebe. Ovo je ostvarenje mog sna i kruna karijere koja traje pune dve decenije", rekao je Borković u srijedu prije podne u neformalnom druženju sa novinarima beogradskih redakcija u restoranu "Hispano".
Da bi se takmičio u WTCC-u neophodan je veliki, višemilionski budžet (izražen u evrima ili dolarima kako hoćete), ali i da se automobil prilagodi pravilima.
Borković će se 2014. godine takmičiti u konvertiranom automobilu "seat" u klasi TC2, ali će od naredne godine, dakle 2015, biti samo jedna, viša klasa.
On kaže da će debitansku sezonu u WTCC-u iskoristiti za učenje, prilagođavanje i upoznavanje staza... S obzirom na to da će mu se automobil raditi, odnosno prepravljati u Barseloni, u Španiji će, najvjerovatnije, obaviti i testiranja.
Problem u vezi sa stazama svjetskog šampionata je i što se one mogu isprobati samo prije nego što počne sezona, a u pojedinim zemljama u martu je i dalje snijeg, kao što je to recimo slučaj sa Mađarskom i Slovačkom.
Budžet za ovaj rang takmičenja je ogroman. Pominje se cifra od minimum milion evra, mada to može da bude mnogo više, s obzirom na sve elemente ovog sporta (poput slupanja automobila, popravki...). Na primjer, već prva trka u Maroku, koja je ulična, uobičajeno odnosi mnogo "automobilskih žrtava", pa tako kroz cilj, uobičajeno, prođe tek jedna trećina startera.
Da bismo vam približili troškove u automobilskom sportu, odnosno u WTCC-u, treba iznijeti podatak da samo jedna šasija košta 600.000 evra (za najvišu klasu)! Borković i njegov tim su se odučili da, za sada, voze u nižoj klasi, dakle bar su uspjeli da izbjegnu ugrađivanje skupocjene šasije, ali već od one tamo sezone moraće da se i oni prilagode novim pravilima.
Zato se i Dušan i svi u njegovom timu nadaju da će i drugi sponzori prepoznati trenutak i značaj učešća predstavnika Srbije u WTCC-u i da će se pridružiti u ovoj misiji.
U WTCC-u se vozi na 12 staza, a ukupno ima 24 trke (na svakoj po dve). Šampionat počinje 8. aprila 2014. godine u Maroku i traje do 16. novembra. Vozi se, između ostalog, i na Hungaroringu, Spa Frankoršanu...
RASPORED TRKA:
Maroko - 8. april
Francuska - 20. april
Mađarska - 4. maj
Slovačka - 11. maj
Austrija - 25. maj
Rusija - 8. jun
Belgija - 22. jun
Argentina - 3. avgust
SAD - 14. septembar
Kina - 12. oktobar
Japan - 26. oktobar
Makao - 16. novembar
(MONDO, Foto: MONDO)