"Ludim" vožnjama u Formuli 1 ove sezone, Maks Verštapen dobija sve više navijača. Odbio naređenje svog tima na trci u Singapuru, a njegov šef kaže: "Ma, ako je!".
Formula 1 ima novog ljubimca. "Najbrži cirkus" polako je počeo da gubi na neizvesnosti, uzbuđenjima, oštrini u duelima... bolidi su pretvoreni u kompjuterske mašine i gotovo da je malo do vozača. Prethodnih godina gledali smo dominaciju Sebastijana Fetela i Red Bula, koji je imao najbolji automobil, ove, uglavnom, Mercedes pobeđuje.
Vozači su postali "ziheraši" i malo njih zapravo unosi onu dozu adrenalina kod gledalaca i ljubitelja Formule, koji vole duele, napade u krivinama, preticanja...
Ipak, pojavio se jedan klinac koji obećava. Holanđanin, Maks Verštapen, momak koji uskoro puni 18 godina, i na stazi u Singapuru u nedelju, pokazao je da ima "onu stvar" i da ne preza, niti ima strah od bilo koga, pa ni od naređenja sopstvenog tima.
Vozač ekipe Toro Roso je imao devetu poziciju, a iza sebe je imao klupskog kolegu, četiri godina starijeg, Karlosa Sainsa Juniora (21). U samom finišu trke, Verštapen je dobio naređenje iz tima da propusti Sainsa, na čijem automobilu su bile nove gume, sa idejom da proba da sustigne Serhija Pereza.
Na timskom radiju moglo je da se čuje: "Ne, neću da ga pustim". Bio je to glas tinejdžera Verštapena, sina nekadašnjeg vozača Benetona, Josa Verštapena.
Dan nakon trke u Singapuru, Verštapen nije kažnjen. Štaviše, dobio je podršku šefa tima Franca Tosta.
"Ideja je bila da njih dvojica zamene pozicije, jer je Sains imao nove, brže gume. Ali, Maksova procena je bila odlična. Video je da je Perez suviše daleko i da ni Sains ne bi mogao da ga stigne i zato nam je rekao 'ne'", rekao je šef tima Toro Roso.
Verštapen je objasnio zašto nije želeo da se menja: "Nisam video smisao u tome da menjamo pozicije krug pre kraja, pogotovo što sam ja bio vodeći Toro Roso bolid, a i obojica smo imali bodove. Pričao sam i sa Sainsom i nikakvih problema među nama nije bilo".
A onda je dodao "začin" na ovu izjavu:
"Moj otac, Jos, ne bi bio baš naročito srećan da sam ga propustio. Rekao mi je posle: 'da si ga pustio da bude ispred tebe, šutnuo bih te u jaja!".
Karlos Sains, međutim, kaže da je kolega trebalo da ga pusti:
"Pomislio sam: 'ok, on je probao 10 krugova da ga stigne, pusti mene bar taj jedan da probam, jer sam već bio pretekao nekoliko automobila'. Zato sam pitao za dozvolu da ga preteknem da probam. Ako ne bih uspeo, opet bih ga propustio da bude ispred mene", kaže Sains.
U svakom slučaju, Verštapen je i mimo ovog klupskog incidenta bio u centru pažnje u Singapuru, pored, naravno, pobednika trke Sebastijana Fetela.
Momak je na početku trke imao problem da upali mašinu, pa je krenuo sa poslednje pozicije, odnosno sa krugom zaostatka. Trku je završio na osmom mestu!
Ulazio je u duele, probao da prođe pored drugih vozača na mestima na kojima se drugi ne bi usuduili (videli smo ga već kako to radi na nekim drugim stazama, poput Monte Karla).
Mnogi mu već sada predviđaju blistavu budućnost, ima i onih koji za njega kažu: "O, da, on je budući šampion Formule 1". Prethodnih nedelja, italijanski mediji su čak spekulisali da Ferari hoće da ga privoli i da mu je ponuđen ugovor od 2017. godine.
Kristijan Horner iz Red Bula kaže da bi za godinu, dve, Verštapen mogao da uskoči u bolid tog tima.
"Ovaj momak će nam uskoro zadavati glavobolje", kaže u šali Horner.
Kažu za njega: "Ovo je novi Ajrton Sena". Hm, videćemo, ali da je talentovan i "lud" - jeste!
Verštapen je sa tom osmom pozicijom u Singapuru došao do ukupno 30. boda u dosadašnjem toku sezone, izjednačivši se sa Nikom Hulkenbergom.
Politika Red Bula se ponovo pokazuje kao ispravna. Mlađi vozači prolaze "kaljenje" u Toro Rosu, a onda prelaze u Red Bul. Podsetimo da je tako počeo i Sebastijan Fetel.