U trenutku kada je povratak Federera i Nadala u vrh svetskog tenisa sve samo ne izvestan i očekivan, američki gigant traži načine da povrati dominantnu ulogu u tenisu, tim pre što je Marej postao "maneken" konkurentske kompanije.
Da li će se Rafael Nadal i Rodžer Federer vratiti u vrh svetskog tenisa?
Ako pitate američkog giganta u proizvodnji sportske opreme, čelnike kompanije "Nike"... neće!
Svetski mediji pridali su veliku pažnju spekulaciji oko toga da bi "Nike", globalno vodeći brend u sportu, mogao Novaku Đokoviću da ponudi ugovor jači od onog koji već petu godinu ima sa japanskom kompanijom "Uniqlo".
Koliko tačno jači i dugoročniji, teško je reći u ovom trenutku, ali je poznato je da "Uniqlo" za saradnju sa najboljem teniseru sveta u poslednjih pet sezona izdvojio oko 40 miliona dolara.
Španski portal "Marketing deportivo", posvećen biznisu u sportu, navodi da se radi o ugovoru koji se ne odbija i kojim "Nike" želi da povrati dominantnu poziciju u tenisu, tim pre što je brend koji stoji iza novog prvog tenisera sveta, Endija Mareja, veliki konkurent na tržištu. Radi se o takođe američkom brendu "Ander Armour", koji trenutno ima najjači ugovor u tenisu i koji već drugu sezonu sponzoriše škotskog asa.
Na aktuelnoj "Top 10" listi tenisera, "Nike" nosi samo još Nadal, koji bi 2017. trebalo da se vrati u vrh, ali to više nije tako izvesna stvar.
Federer je na vrhuncu moći od "Nike" partnera dobijao deset miliona dolara godišnje, baš kao i Nadal, ali će njihovi "mamutski" ugovori potpisani 2008. isteći za dve sezone. Đoković od "Uniqlo" partnera dobija dva miliona dolara manje po sezoni, a u te sume nisu uračunati bonusi, kojima je naš as u međuvremenu dodatno pojačao prihod.
Nedavno, drugi najpopularniji "Uniqlo" maneken, japanski teniser Kei Nišikori, produžio je ugovor sa partnerom iz svoje zemlje do 2020. godine i za to vreme zaradio 50 miliona dolara.