Nijanse su odlučivale borbu Hamiltona i Fetela, odnosno Mercedesa i Ferarija, a najveće greške "skuderije" izazvane su mučenjem sa vremenskom prognozom.
Oktobar 2017.
Sa 34 boda prednosti u generalnom plasmanu nad Sebastijanom Fetelom, as Mercedesa Luis Hamilton osvojio je pol poziciju u subotu i potom, uz odustajanje najvećeg rivala zbog kvara na svećici Ferarijevog motora još u četvrtom krugu trke, rutinskom pobedom praktično rešio pitanje šampiona Formule 1 još na Suzuki.
Oktobar 2018.
Sa 50 bodova prednosti u generalnom plasmanu nad Sebastijanom Fetelom, as Mercedesa Luis Hamilton osvojio je pol poziciju u subotu, posle čega će, uz neočekivano loš plasman najvećeg rivala iz Ferarija na tek deveto mesto pred start trke, imati priliku da novom rutinskom pobedom praktično reši pitanje šampiona Formule 1 još na Suzuki.
Britanac je zabeležio vreme 1:27,670, dok je prošle sezone pol poziciju osvojio rezultatom 1:27,319.
Bez obzira na to što posle trkanja na kultnoj pisti u Mije prefekturi ostaju još četiri runde do kraja sezone, nije nemoguće da borba između Britanca i Nemca drugu godinu zaredom bude odlučena baš u Japanu u kom Mercedes ima četiri pobede zaredom računajući od Fetelovog trijumfa 2013. (ali u bolidu Red Bula).
Iza četvorostrukog i aktuelnog šampiona startovaće njegov verni asistent i drugoplasirani prošle godine, Valteri Botas, drugi red popunili su Maks Ferštapen iz Red Bula, koji je završio na trećem mestu 2017. i Fetelov odlazeći klupski kolega, Kimi Raikonen.
Kiša je ove godine zakomplikovala timovima posao na kvalifikacijama i ponovo su taktičari Mercedesa bili mudriji od Fetelove i Raikonenove logistike, baš kao i u nekoliko sličnih situacija tokom sezone kada je "skuderija" pravila velike previde i pomagala rivalu iz Štutgarta da preuzme kontrolu nad šampionatom.
Iako piloti najbrže krugove po pravilu ostavljaju za kraj treće sekcije kvalifikacija, Nemci su ovog puta "znali" kada će početi kiša, pa je Hamilton "nagazio do daske" pre ostalih i potom mirno odgledao kako Fetel pokušava nemoguće svestan da sa devetim vremenom neće imati nikakve šanse u nedelju ujutru - osim u slučaju šampionove greške (kakva se ove sezone nije dogodila).
Za razliku od Hamiltona, Fetel i Ferari napravili su nekoliko grešaka, a najveća je takođe usledila posle mučenja italijanskog tima sa vremenskom prognozom.
Na VN Nemačke letos na kojoj je Hamilton startovao kao 14, "skuderija" je imala Fetela i Raikonena na prva dva mesta, ali je u iščekivanju pljuska donela ishitrene i pogrešne odluke kod izmene pneumatika nakon čega je Nemac kao lider u šampionatu izleteo, a Mercedes iz naizgled bezizlazne situacije zabeležio "duplu" pobedu pritom naređujući Botasu da ustupi prvo mesto prvom vozaču ekipe.
Sa osam bodova prednosti u generalnom plasmanu, Fetel bi u najgorem slučaju povećao prednost nad Hamiltonom na 13 poena, ali je završio u zaštitnoj ogradi i pao na 17 bodova zaostatka za rivalom koji se potom nije "osvrnuo" i pobedio na pet od narednih šest trka uz jedno drugo mesto!
VN Japana, koju je Mihael Šumaher osvajao rekordnih pest puta, počinje u nedelju u 7.10.
Japan je domaćin trka Formule 1 od 1963, a Suzuka u ovom obliku postoji od 2003. godine kada je poslednji put rekonstruisana. Pista je sada duga 5.807 kilometara, a Hamiltonu je prošle sezone bilo potrebno sat i 27 minuta za četvrtu pobedu - koliko ima i Fetel kao pilot Red Bula.