Dobro, bar iza Hamiltona nije bilo toliko dosadno danas na pisti "Pol Rišar" kraj Marseja.
Danas je pred 90.000 ljudi kraj piste "Pol Rišar" kraj Kastelea, gradića u blizini Marseja, vožena osma trka u sezoni u kojoj je aktuelni šampion Formule 1 ostvario već šestu pobjedu, a četvrtu uzastopnu.
Luis Hamilton dominirao je i tokom Velike nagrade Francuske, vraćene u kalendar prošle godine, pa će do narednog takmičarskog vikenda u austrijskom Spilbergu imati 36 bodova prednosti u odnosu na prvog (i jedinog) pratioca, klupskog kolegu Valterija Botasa.
Finac je na startu još jedne sezone u nizu u kojoj Mercedes nema adekvatnog konkurenta uspio da ostvari pobjede u Australiji i Azerbejdžanu, dok su prvom vozaču njemačkog tima i petostrukom šampionu svijeta pripale trke u Bahreinu, Kini, Španiji, Monaku i Kanadi.
Aktuelni prvak je startovao sa pol pozicije, vodio od prvog do posljednjeg kruga i ostvario 79. pobjedu u karijeri u vremenu jedan sat, 24 minuta i 31,198 sekundi.
"Ovo je bio zaista dobar vikend, dugo se trkam i nikada mi ne dosadi, bio je veliki izazov. Mi pišemo istoriju zajedno i ponosan sam što sam dio ovog tima. Nije bilo lako, sve je bilo na ivici. Imao sam prilično velike plikove na prednjim gumama, ali ovo je najbolji start godine", rekao je britanski vozač.
Drugo mjesto zauzeo je Botas sa "bezbjednih" 18,056 sekundi zaostatka za Hamiltonom i sasvim dovoljno snage i rutine za odbranu od povremenih nagovještaja napada mladog asa Ferarija, Šarla Leklera.
"Imao sam dobar start, a takođe i Luis. On je danas bio brži, nisam mogao da pariram njegovom tempu i na tome moram da radim uoči naredne trke, ali ponosan sam na ekipu. Danas je bio jak i konstantan, kao i u jučerašnjim kvalifikacijama, ali nije nepobjediv", rekao je Botas.
Debitant u F1 konkurenciji predstavljao je na svečanoj ceremoniji italijansku "skuderiju", Mercedesovog nesuđenog rivala, nakon što je kroz cilj prošao "u sekundi" sa Botasom (+0,929), ali nedovoljno blizu da ga zaista napadne i ugrozi.
"Dao sam sve od sebe, dobro sam se osjećao u bolidu, ali Mercedesi su od početka bili suviše brzi. Prvi dio je bio dobar, ali u drugom sam morao da čuvam gume i na kraju sam se primakao Valteriju. Ali, nije ostalo dovoljno krugova da pokušam nešto. U odnosu na petak, danas je sjajan dan za nas", naveo je Lekler.
Vozač Red Bula, Maks Ferštapen zauzeo je četvrto mjesto, a peti je bio prvi pilot Ferarija, četvorostruki šampion, Sebastijan Fetel. On je osvojio i dodatni bod za najbrži krug trke.
Hamilton ima 34 godine, u Formuli 1 takmiči se od 2007, a do danas na 237 trka ostvario je 82 pol pozicije, 42 najbrža kruga, 142 plasmana na podijum, 79 pobjeda i osvojio pet šampionskih titula: 2008, 2014, 2015, 2017. i 2018. Prvenac je osvojio sa britanskim Meklarenom, za koji je i debitovao, ostale u bolidu i dalje dominantnog Mercedesa.
Vozač Meklarena, Karlos Sainc zauzeo je šesto mjesto, a sedmi je bio Danijel Rikardo iz Renoa. Vozač Alfa Romeo Kimi Raikonen zauzeo je osmo mjesto, deveti je bio Niko Hulkenberg iz Renoa, a 10. mjesto zauzeo je Lando Noris iz Meklarena.
Hamilton je dobro startovao, sačuvao je prvo mjesto, ispred timskog kolege Botasa i Leklera, koji je pokušao da se probije sa treće pozicije. Verstapen je pokušao da obiđe Ferijev bolid, ali je ostao četvrti, a Sainc je pretekao Norisa za peto mjesto. Dobro je startovao Rikardo, u jednom trenutku pretekao je Fetela, ali nije uspio da zadrži poziciju, pao je na 10. mjesto, a vozač Ferarija ostao je sedmi.
Fetel je u petom krugu obišao Norisa za šesto mjesto, a Hamilton je stekao dvije sekunde prednosti nad Botasom. Peres je kažnjen sa pet sekundi nakon što je u prvom krugu skratio krivinu i pretekao nekolicinu vozača.
Hamilton je u tim trenucima nizao najbrže krugove na stazi "Pol Rikar" i imao je 2,5 sekunde prednosti na čelu. Fetel je pretekao Sainca za peto mjesto, a zatim je vozio najbrži krug. Aktuelni svjetski prvak se u 14. krugu požalio "da mu se nešto slomilo", najvjerovatnije sjedište, ali je ubrzo vozio najbrži krug trke i otišao na tri sekunde prednosti.
Od 18. kruga vozači su počeli sa odlascima u boks na zamjenu guma, prvi od vodećih otišao je Verstapen u 21. krugu i vratio se kao peti iza Fetela, a krug kasnije isto je učinio i Lekler, koji se na stazu vratio iza timskog kolege, na četvrto mjesto. Fetelu su iz boksa rekli da "radi suprotno od Verstapena" i da što duže ostane na stazi na starim gumama.
U 24. krugu Botas je otišao na zamjenu guma i na stazu se vratio kao treći iza Fetela, a zatim je u boks pozvan i Hamilton, koji je izašao na stazu ispred Fetela. Njemac je zatim rekao da ima problema sa prednjom lijevom gumom, pa je otišao u boks i na stazu se vratio kao peti.
Hamilton je stekao 12 sekundi prednosti nad Botasom, koji se odlijepio od Leklera na četiri sekunde. Među vodećima nije bilo uzbuđenja, ali je tim trenucima najzanimljivija bila borba dva Meklarena, između šestoplasiranog Sainca i sedmoplasiranog Norisa, nakon što je Britanac putem radija tražio od ekipe da obavijesti Španca da pojača tempo.
Noris je zatim imao problema sa bolidom i mučio se da zadrži poziciju.
U nastavku, Botas je vozio najbrži krug, ali je tu "titulu" želio Fetel, koji je u pretposljednjem krugu otišao na zamjenu guma kako bi osvojio dodatni bod, što mu je u posljednjem krugu i pošlo za rukom.
U posljednjem krugu viđeno je najviše uzbuđenja. Lekler se primakao Botasu na 0,440 sekundi, a Noris je pokušavao da sačuva sedmo mjesto. Njega je prvo pretekao Rikardo, a zatim su isto učinili i Raikonen i Hulkenberg, pa je mladi Britanac osvojio samo bod, zauzevši 10. mjesto.
Naredna trka u šampionatu vozi se 30. juna za Veliku nagradu Austrije.