U Sao Paulu posle skoro četiri sata nekako je okončana VN Brazila, posle kojeg će odluka o novom šampion "pasti" za dve nedelje u Abu Dabiju. Masa u suzama, umalo tuča u Hasu.
Ovo ne samo da je bila najteža trka za voziti, organizovati, suditi i privesti kraju, već je i najteža trka za opisati rečima posle dugo, dugo vremena.
Pretposlednja trka u šampionatu Formule 1, u jeku borbe za naslov svetskog prvaka između Mercedesovih pilota, izazivača i lidera Nika Rozberga i branioca titule, Luisa Hamiltona, dva puta je prekidana zbog monsunskog pljuska u Sao Paolu i na kraju, nekako, privedena kraju, iako su piloti krugove i krugove proveli u vožnji iza sigurnosnog vozila.
Na poslednjem nastupu legendarnog Felipea Mase na "njegovom" Interlagosu, inače samo jednog u nizu vozača koji su ispali u haotičnoj vožnji u "vodenom oblaku", Hamilton je zabeležio pobedu i dodatno smanjio zaostatak za Rozbergom, koji je uz pomoć Red Bula sačuvao drugo mesto.
Uz pomoć Red Bula, jer je ovaj tim napravio neshvatljivu taktičku grešku posle trećeg starta, a drugog nastavka trke, s obzirom na to da je ratobornog Maksa Ferštapena pozvao na promenu guma i to u trenutku kada je Holanđanin pretekao Rozberga, probio se na drugo mesto i samim tim smanjio bodovnu razliku u korist Hamiltona, kada je generalni plasman u pitanju.
S obzirom na to da je "safety car" ponovo izašao na stazu nedugo nakon što je Ferštapen prešao sa pneumatika za kišu, na one srednje tvrdoće, ali i zbog činjenice da se pljusak potom pojačao, kao i količina vode na pisti, ova Red Bulova odluka direktno je uticala na konačan ishod maratonske vožnje, tabelu pred veliko finale sezone i moguće ishode u borbi za titulu.
Ferštapen je mogao da bude drugi, pao je na peto mesto i, onda, kada je mogao da pokuša nove napade na rivale ispred sebe, Red Bul ga je pozvao nazad u boks da mu vrati pneumatike na kojima se izborio za potencijalni podijum i razdvojio Mercedese (!?).
Umesto da bude besan, ovaj mladić krenuo je "od nule" i vratio se na treće mesto iza dva Mercedesa.
U svemu, umalo je profitirao Serhio Perez iz Fors Indije, koji je bio na trećoj poziciji sve do pretposlednjeg kruga u kojem je mogao da gleda kako "Mad Max" proleće pored njega.
Trka je obilovala dramatičnim duelima, sudarima, razgovorima sa boksom, dilemama organizatora da li da povuku, pa vrate, pa povuku, pa vrate vozače na stazu, a dva momenta najbolje opisuju koliko je tenzije bilo ove nedelje uveče – pilot Vilijamsa Masa je ogrnut brazilskom zastavom ušetao u boks i dobio ovacije čak i mehaničara rivalskih ekipa, pre nego što su mu supruga i sinčić skočili u zagrljaj, a nešto kasnije umalo je došlo do fizičkog obračuna između takođe eliminisanog Estebana Gutijereza koji je podigao ruku na jednog od zaposlenih u timu Has, koji je u prvom krugu trke izgubio i Sebastijana Grožana.
Između Grožana na startu i Mase i Gutijereza u poznom delu trke, odustajali su jedan za drugim: Markus Erikson (Zauber), Kimi Raikonen (Ferari) i Džolion Palmer (Reno), a naročito dramatično je bilo Raikonenovo izletanje na ciljnom pravcu, kada je nekolicina vozača jedva izbegla njegov "nasukani" Ferari.
To se dogodilo u 21. krugu, kada je prvi put istaknuta crvena zastava, potom su posle pola sata čekanja vozači prvi put nastavili letećim startom, ali posle svega tri kruga bili ponovo vraćeni nazad, s obzirom da je pljusak postao jači, a na stazi došlo novih "gurkanja". Posle drugog nastavka, u 29. krugu, više nije bilo prekida, ali jeste drame koja se najviše ogledala u duelima Ferštapena i Rozberga.
Delovalo je kao da se lider u generalnom plasmanu, Rozberg, "sklonio" od temperamentnog "Maksa", koji je u jednom trenutku na drugoj poziciji izleteo sa staze, napravio krug od 360 stepeni i nastavio i to tako što se vratio "tik" ispred Rozberga.
Moguće da bi taj duel imao i dramatičnije posledice po generalni plasman da Ferštapen nije pozvan na "hlađenje" u boks, gde su mu stavljeni potpuno pogrešni pneumatici. Holanđanin se uprkos svemu vratio na podijum.
IZVEŠTAJ AGENCIJE BETA
Vozač Mercedesa Luis Hamilton pobedio je večeras u trci Formule 1 za Veliku nagradu Brazila u Sao Paulu i zadržao šanse za osvajanje šampionske titule.
Trka na stazi Interlagos je u dva navrata prekidana zbog teških uslova na stazi i jake kiše.
Aktuelni svetski šampion ostvario je 52. pobedu u karijeri, a devetu u sezoni, od kojih treću uzastopnu i svoju prvu u Brazilu. On je trku završio za tri sata, jedan minut i jedan sekund.
Drugo mesto zauzeo je njegov klupski kolega Niko Rozberg, kome je bila potrebna pobeda kako bi još pre kraja takmičenja osvojio svoju prvu šampionsku titulu u Formuli 1. On je trku završio sa 11,45 sekundi zaostatka. Rozberg sada ima 12 bodova prednosti nad Hamiltonom u generalnom plasmanu.
Treći kroz cilj prošao je vozač Red Bula Maks Verstapen sa zaostatkom od 21,481 sekundu.
Četvrto mesto zauzeo je vozač Fors Indije Serhio Peres, peti je bio Sebastijan Fetel iz Red Bula, a šesti Karlos Sainc iz ekipe Toro Roso. Bodove su još osvojili Niko Hulkenberg iz Fors Indije, Danijel Rikardo iz Red Bula, Felipe Nasr iz Zaubera i vozač Meklarena Fernando Alonso.
Početak trke bio je pomeren za 10 minuta zbog veoma jake kiše, zbog koje su vozači startovali iza bezbednosnog vozila. "Sejfti-kar" je osam krugova bio na stazi, a za to vreme vozači su se žalili da je vidljivost veoma loša, dok je Hamilton putem radija rekao da su mu kapi vode kroz vizir upale u oči. U osmom krugu bezbednosno vozilo je izašlo sa staze, pojedini vozači su otišli u boks na zamenu guma, a Hamilton je stekao tri sekunde prednosti nad Rozbergom.
Fetel se u 11. krugu okrenuo na stazi a posle toga je otišao u boks na zamenu guma, gde se zadržao duže nego što je trebalo. Verstapen je preuzeo treće mesto, ispred Raikonena, Rikarda i Hulkenberga.
U tim trenucima Rozberg je bio najbrži na stazi, pa je smanjio zaostatak za Hamiltonom na 1,7 sekundi.
Bezbednosno vozilo izašlo je na stazu u 14. krugu pošto se Markus Erikson zaustavio na ulazu u boks nakon što se okrenuo na stazi i udario u zid, zbog čega je zatvoren ulaz u boks. U tim trenucima u boks su na zamenu guma otišli vozači Red Bula Verstapen, pa Rikardo, koji je kažnjen sa pet sekundi jer je ušao u boks kada je to bilo zabranjeno.
Redari su čistili stazu od delova Zauberovog bolida, u 20. krugu trka je nastavljena, a zatim je Raikonen izgubio kontrolu nad bolidom, okrenuo se na stazi i udario u zaštitni zid. On je bezbedno izašao iz vozila, a trka je prekinuta u 21. krugu. Vozači su posle toga otišli u boks i izašli iz svojih vozila.
Posle nešto više od 40 minuta trka je nastavljena iza bezbednosnog vozila, ali je ponovo prekinuta u 29. krugu zbog velike količine vode na stazi. Kada je trka nastavljena vozači su tri kruga vozili iza "sejfti kara". Čim je bezbednosno vozilo izašlo sa staze Verstapen je obišao Rozberga i preuzeo drugo mesto.
U 39. krugu Verstapen se okrenuo na stazi ali je dobro izvukao bolid kako ne bi udario u zaštitni zid, a to Rozberg nije uspeo da iskoristi i ostao je na trećem mestu. U međuvremenu, Hamilton je stekao sedam sekundi prednosti. Za sedmo mesto borili su se Alonso i Fetel, a španski vozač se putem radija požalio da ga je četvorostruki svetski prvak izgurao sa staze.
Verstapen je u 44. krugu otišao u boks i na stazu se vratio kao peti, a Rozberg se našao iza Hamiltona sa 18 sekundi zaostatka. U 48. krugu ponovo je izašlo bezbednosno vozilo pošto se na stazi zaustavio domaći vozač Felipe Masa, kada je udario u zaštini zid. On je izašao iz vozila, uzeo je brazilsku zastavu, ogrnuo je i otpešačio sa staze i uplakan završio svoju poslednju trku na Interlagosu, pošto će na kraju sezone završiti karijeru započetu 2002. godine. Njega su na putu do boksa Vilijamsa aplauzom ispratili mehaničari protivničkih ekipa.
Hamilton je do tada imao 23 sekunde prednosti nad Rozbergom.
U 55. krugu Verstapen je ponovo morao u boks na zamenu guma i na stazu se vratio kao 16, a u narednom krugu "sejfti kar" je izašao sa staze, pa je Hamilton bio na čelu ispred Rozberga, Peresa, Sainca, Fetela i Nasra. Verstapen je iz kruga u krug popravljao plasman, a 10 krugova pre kraja borio sa Okonom za osmo mesto, dok se njegov klupski kolega Rikardo borio sa Kvjatom za 10. Hamilton je u međuvremenu stekao četiri sekunde prednosti nad Rozbergom.
Do kraja trke Hamilton je uvećao prednost i ostvario važnu pobedu, a osim njega u centru pažnje bio je i Verstapen, koji je uspeo da dođe do trećeg mesta, pošto je obišao Peresa.
Poslednja trka u šampionatu vozi se 27. novembra za Veliku nagradu Abu Dabija i tada će biti rešeno pitanje šampiona. I ako Hamilton pobedi, Rozbergu će biti dovoljno da bude drugi ili treći kako bi osvojio šampionsku titulu.