Građani smatraju da je prelazak zapadnog tranzita opasan, a u Gradskoj upravi kažu da nema ništa sporno.
Na užurbanoj i zagušenoj raskrsnici ulica Ranka Šipke i Krajiških brigada (Zapadni tranzit) u Banjaluci, svakog dana ista slika.
Kada se pješaku upali zeleno svjetlo na semaforu koji se nalazi na "ostrvu" koje razdvaja dva pravca ove saobraćajnice, on prvo pređe dvije trake do "ostrva" i onda tu mora sačekati zeleno svjetlo na drugoj strani, da pređe još dvije trake i dokopa se cilja - druge strane ulice. To i nije problem ako ste sami mada nije nimalo prijatno čekati dok ispred i iza vas jurcaju vozila.
Ako imate djecu, bicikl, dječija kolica ili bilo kakvo drugo promagalo ovo veoma usko ostrvo postaje još uže, i ljudi su u strahu za bezbjednost.
"Dovedeni smo u situaciju da zeleno svjetlo na drugom semaforu čekamo na malom ostrvu između traka saobraćajnice. Ovo predstavlja poseban problem za majke koje voze djecu u kolicima i slično zbog malog prostora na kojem su prinuđeni da čekaju. Slali smo dopise na razne adrese i da tražili da se bar tokom saobraćajnog špica od 16 do 18:30 časova režim semafora uskladi u korist pješaka", kaže jedna Banjalučanka koja ovom raskrsnicom prolazi svakodnevno nekoliko puta.
Tokom saobraćajnog špica, na ulici i na pješačkim prelazima je najviše pješaka. Dešava se da na malom prostoru bude ''zaglavljeno'' nekoliko pješaka zajedno sa djecom.
Tranzitni put je u nadležnosti Javnog preduzeća ''Putevi RS'', a tamo su nam odgovorili da regulacija rada semafora nije njihova već gradska nadležnost.
U Gradskoj upravi kažu da je kontrolom rada semafora na terenu utvrđeno "da ne postoje konfliktne faze te da je u potpunosti ispoštovan rad semafora sa aspekta bezbjednosti.''
"U okviru rada semafora, određene su posebne faze za pješake, posebne faze za sporedni pravac, posebne faze pravo na tranzitnom pravcu i posebne faze za lijevo na tranzitnom pravcu, i sve to je veoma složeno i ukomponavno u jedinstven program rada semafora", piše u odgovoru Gradske uprave koji je potpisao, Slavko Davidović, šef odsjeka za saobraćaj.
Podsjeća se da se radi o raskrsnici koju karakteriše izrazito veliko saobraćajno opterećenje iz svih pravaca (naročito zapadni tranzit i pravac iz grada), sa velikim opterećenjem po svim manevrima (npr. pravo i lijevo na tranzitnom pravcu, pravo-lijevo-desno iz grada), u izrazito velike pješačke tokove.
(Kako izgleda kada na pomenutom "ostrvu" čekate zeleno svjetlo, pogledajte u priloženom video snimku)
To napominje i zna i Zdravko Ivić, inženjer saobraćaja, s tim da je njegovo mišljenje o spornim semaforima i ostrvu na kojem pješaci čekaju ''zeleno'' potpuno drugačije:
''To je loše rješenje. Bolje bi bilo da pješaci sačekaju na svojoj strani i da pređu pješački prelaz. Ostrvo je usko i malo i teško je onima koji moraju čekati na tako malom prostoru. Nažalost, često svojim rješenjima nadležni 'guraju' pješake pod točkove automobila'', objašnjava slikovito Ivić za Mondo.
On dodaje da je na toj raskrsnici je veliki problem gužva koja se stvara iz pravca Laktaša na skretanju lijevo prema centru grada. To je prvi i glavni ulaz u centar grada iz tog pravca i postoji mogućnost da se saobraćajna traka za lijevo produži, smatra Ivić.
Grad daje na znanje da je ovih dana završena izgradnja saobraćajne trake za desno skretanje iz smjera rada, a kažu da je u toku završna faza razgovora za JP "Putevi RS" u vezi proširenja trake za lijevo skretanje sa zapadnog tranzita.
U okviru toga, najavljuje i obećava nadležno odjeljenje Gradske uprave, biće izvršena dodatna analiza rada semafora.