Pažljivo birajte sjemenke suncokreta, samo 1 vrsta je zdrava | MONDOBA

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ovo niste znali

Pažljivo birajte sjemenke suncokreta, samo 1 vrsta je zdrava

Autor Dragana Božić
Autor Dragana Božić

Sjemenke suncokreta obiluju hranljivim materijama, ali svi ti nutrijenti se gube ukoliko se tretiraju na visokim temperaturama.

Izvor: YouTube/Screenshot/Guidecentral English

Ali ono što malo ko zna jeste da prekomjerna konzumacija sjemenki može da dovede do gojenja.

Da li je bolje jesti pečeno ili sirovo sjeme?

Prema stručnjacima, više hranljivih sastojaka čuva se u sirovom sjemenu. Izvor su zdravih masti, vlakana i lako svarljivih proteina. Preporuka je da se sjeme suncokreta (prethodno očišćeno) opere i osuši prije jela.

Ako ih pečete, preporuka je da ih stavite na 15-25 minuta u rernu na temperaturu od 120-160 stepeni C. Na ovaj način će se u većoj mjeri sačuvati korisne elemente i masti.

Hranljivi sastojci u sjemenu suncokreta

Sjeme suncokreta sadrži veliku količinu vitamina E, bogato je vitaminima B (B1, B2, B5, B6, B9) i niacinom, koji obezbjeđuje normalno funkcionisanje nervnog i digestivnog sistema i sprečava starenje kože.

Pored toga, sjeme suncokreta je bogato mononezasićenim i polinezasićenim mastima, koje imaju sposobnost snižavanja nivoa holesterola u krvi i mogu da zaštitite od bolesti srca.

Kako pečeno sjeme može da naškodi?

Stručnjaci kažu da je veoma važno obratiti pažnju gdje se sjemenke čuvaju, jer ako se nepravilno skladište, dolazi do procesa oksidacije i javlja se užegli ukus. Takođe, stručnjaci upozoravaju da prilikom prženja mononezasićene i polinezasićene masti mogu da oksidiraju, posebno ako se sjeme prži na visokim temperaturama. Oksidacija dovodi do stvaranja štetnih slobodnih radikala koji negativno utiču na ljudsko tijelo.

Ko bi, ipak, trebalo da ga izbjegava?

Ne samo prženo, već i sirovo sjeme suncokreta se ne preporučuje osobama koje imaju problema sa gastritisom, čirevima i bolestima crijeva, kolitisom. Takođe, ne preporučuje se osobama koje žele da smršaju jer svega 100 g ove namirnice ima  601 kcal.

Pročitajte i ovo

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop