• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

5 grešaka u ishrani zbog kojih se stvara salo na stomaku: Jednu svi prave jer misle da pomaže mršavljenje

Zbog ovih grešaka u ishrani nikako ne uspijevate da skinete višak sa stomaka!

 Izvor: PRASAN MAKSAEN/Shutterstock.com

Salo sa stomaka najteže je skinuti, a stručnjaci stalno ističu da se "mišići na stomaku prave u kuhinji", tj. da zavise najviše od ishrane.

Dijetetičarka Liz Vejnandi kaže da neki ljudi prosto imaju predispozicije za stvaranje abdominalnih masti, ali otkriva i koje greške vas sprečavaju da imate ravan stomak.

Možda će vas zanimati

1. Ne unosite dovoljno vlakana

Preporučen dnevni unos vlakana je oko 30 grama dnevno, a dijetetičarka objašnjava da ove namirnice sprečavaju konstipaciju i nadutost, istovremeno pomažući da budemo siti uz manje unesenih kalorija.

Vlakna doprinose osećaju sitosti iz dva razloga – sporije se vare, samim tim smanjuju apetit, a takođe i se i vezuju za vodu u crijevima. I studije su pokazale da ljudi koji unose više vlakana tokom dana unose manje kalorija i imaju manje masti na stomaku.

2. Jedete previše šećera

Nisu svi šećeri tako loši – oni koji se prirodno nalaze u mleku, voću i povrću su OK, kaže dijetetičarka. Međutim, problem je dodati šećer, koji bi trebalo ograničiti na 30 grama dnevno kod odraslih.

Previše šećera opterećuje jetru, koja je zbog toga primorana da ga skladišti kao masti.

3. "Pogrešan" doručak

Kažu da je doručak najvažniji obrok, nikako se ne savjetuje da ga preskačete, ali jako je važno i da pametno izaberete namirnice koje ćete jesti za ovaj obrok.

Izbjegavajte pahuljice koje sadrže šećer, visokokalorične namirnice koje nemaju u sebi hranljivih sastojaka, i vodite računa da unesete i proteine uz jutarnji obrok.

Idealan doručak je, recimo, omlet sa kafom, a ako kasnije ogladnite, za užinu uzmite nešto svežeg voća ili orašastih plodova.

4. Ne pijete dovoljno vode

Količina vode koju unosite takođe može da utiče na kilažu. Izbegavajte napitke koji sadrže šećer i trudite se da unesete između šest i osam čaša vode dnevno.

"Voda pomaže da se vlakna kreću kroz crijeva i sprečava konstipaciju", napominje dijetetičarka Liz.

5. Jedete proizvode sa niskim sadržajem masti

Iako svi misle da su to dijetetski proizvodi, te da će im pomoći da smršaju, istina je drugačija.

Dr Majkl Mosli kaže da su ovi proizvodi najčešće puni aditiva, a sadrže veoma malo hranljivih sastojaka.

"Proizvodi bogati šećerom, sa smanjenim sadržajem masti, povećaće nivo glukoze i povećati apetit jer u njima nema ništa što će usporiti oslobađanje energije".

On savjetuje da umjesto toga jedete namirnice bogate zdravim mastima, mono- i poli-nezasićenima jer će vas to zasititi i duže držati sitim.

Avokado, orašasti plodovi, maslinovo ulje su neke od namirnica bogate zdravim mastima.

(MONDO)

Pročitajte i ovo:

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop