• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Uspješno obavljen test na postojećim šinama: Lebdeći vozovi bi mogli da postanu realnost u Evropi

Autor Dušan Volaš

IronLev tehnologija je dokaz da maglev vozovi mogu da saobraćaju na postojećoj infrastrukturi.

 IronLev demonstracija maglev vozova na postojećim šinama Izvor: IronLev

Željeznički saobraćaj u Evropi je za korak bliži velikoj prekretnici. Test koji je sprovela italijanska firma IronLev pokazao se kao uspješan primjer da bi vozovi koji se služe magnetnom levitacijom (Maglev) mogli da se kreću na postojećoj infrastrukturi. Ovo je ogromno dostignuće, pogotovo ukoliko se uzme u obzir da na Starom kontinentu postoji više od 360.000 kilometara pruge u željezničkom sistemu.

Tradicionalni vozovi, pa čak i oni koje nazivamo "brzim", koriste više energije, ali i proizvode više buke i vibracija. S druge strane, maglev vozovi lebde nad šinama, zbog čega trpe manji otpor i omogućavaju tiši rad. Nažalost, implementacija ovih vozova je do sada zahtijevala unapređenja infrastrukture ili čak izgradnju potpuno nove, i upravo zato su rezultati obavljenog testa italijanske firme toliko uzbudljivi.

Izvor: IronLev

IronLev je demonstrirao kretanje šatla na postojećim šinama, bez ikakvih modifikacija, tokom kojeg je maglev uspio da dosegne brzinu od 70 km/sat. U realnoj primjeni, to bi značilo da evropske zemlje ne bi morale da vrše izmijene na trenutnoj infrastrukturi kako bi implementirale noviju tehnologiju železničkog transporta.

U videu na kraju teksta prikazan je vrhunac razvoja maglev tehnologije, koja je prethodnih decenija proučavana i testirana kao zamjena za starije i bučnije vozove današnjice. Ako ova demonstracija išta dokazuje, onda je to da smo korak bliže velikoj prekretnici u željezničkom saobraćaju, čiji troškovi bi bili usmjereni ogromnim dijelom na dizajniranje i izgradnju novih vozova.

Uprkos tome što je jedan "lebdeći" voz (M-Bahn) saobraćao u Njemačkoj od 1989. do 1991. godine, razvoj ove tehnologije nije ozbiljno primijenjen u zapadnom svijetu, pa je danas samo šest magleva operativno u svijetu - tri u Kini, dva u Južnoj Koreji i jedan u Japanu.

Ipak, nema sumnje da su demonstracije kao što je ova pravi način da se njihova primjena ubrza i željeznički saobraćaj uvede u 21. vijek.

IronLev demonstracija maglev voza na postojećim šinama
Izvor: IronLev Official

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop