• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prvi put u 2.000 godina, održaće se borba gladijatora: Domaćin je rimski Koloseum, a ova ideja uzburkala je javnost

Drevni spomenik u Rimu Koloseum biće domaćin nove borbe gladijatora. O čemu se radi?

 Borba gladijatora u Koloseumu  Izvor: Ethel Davies / robertharding / Profimedia

Drevni rimski spomenik Koloseum će po prvi put u dvije hiljade godina biti mjesto za borbe gladijatora, doduše inscenirane. Sve to desiće se zahvaljujući sponzorskom ugovoru vrijednom 1,5 miliona dolara sa turističkom platformom Airbnb, čiji je cilj promocija "odgovornijeg turizma".

Međutim, neki posjetioci ovog spomenika, kao i aktivisti za stambena prava, iskazali su skepticizam, ukazujući na kontinuirane kontroverze u mnogim gradovima oko uloge platformi za kratkoročni najam u podsticanju prekomjernog turizma i smanjenju dostupnosti pristupačnog smještaja za stanovnike i studente.

Prema ugovoru koji su najavili Airbnb i Koloseum, sponzorstvo ove platforme pokriće obnavljanje edukativnog programa u okviru antičkog rimskog amfiteatra, koji se bavi istorijom Koloseuma i gladijatora.

Osam korisnika Airbnb-a i njihovi gosti moći će da učestvuju u lažnim gladijatorskim borbama nakon zatvaranja Koloseuma 7. i 8. maja, koristeći isti podzemni put kojim su se gladijatori u starom Rimu kretali do arene. Ljudi mogu besplatno da podnesu prijave za ovo iskustvo 27. novembra, a "gladijatori" će biti izabrani lutrijom.

Upravnica Arheološkog parka Koloseuma, Alfonsina Ruso, izjavila je za AP da je ovaj dogovor povezan s premijerom novog filma Ridlija Skota, "Gladijator II", koji je u četvrtak počeo da se prikazuje u Italiji.

Ruso je sponzorski ugovor opisala kao jedan od mnogih sličnih dogovora koji pomažu u finansiranju projekata u parku. Na primjer, italijanski modni brend Tod's finansirao je višemilionsku obnovu rimskog spomenika, uključujući čišćenje, zamjenu sistema kapija i preuređenje podzemnih dijelova.

Kritike sa svih strana

Međutim, Alberto Kampajla, koordinator neprofitne organizacije Nonna Roma, koja se bavi stanovanjem i hranom za siromašne, kritikovao je kampanju sa Airbnb-om, nazvavši je "sramotnom" i oblikom "turistifikacije".

"Airbnb i druge platforme koje nude kratkoročni najam bukvalno isteruju ljude ne samo iz centra grada, već i sa periferije i iz predgrađa", rekao je Kampajla.

Turisti iz drugih evropskih gradova koji se bore sa prekomjernim turizmom takođe su izrazili nezadovoljstvo ovim dogovorom.

"Čini mi se da je svrha Koloseuma danas da bude turistička atrakcija, ali ne i da se pretvori u zabavni park. Na kraju, turizam proždire suštinu gradova, ovde u Rimu, kao i u drugim prestonicama" rekao je Haime Montero, turista iz Madrida.

Salvatore Di Mateo, turista iz Napulja, ocijenio je ovaj dogovor kao "još jedno preuzimanje teritorije" od strane velikih kompanija.

"Ako počnu da se miješaju u svete spomenike poput Koloseuma ovde u Rimu, to je očigledno nešto što bi trebalo da nas zabrine i svakako izaziva nelagodu", rekao je.

Koloseum je najvažniji i najveći amfiteatar koji su izgradili stari Rimljani. Izgrađen u prvom veku, bio je centar zabave, lova i gladijatorskih igara, sve do šestog vijeka.

(EUpravo zato)

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop