• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Osam prirodnih načina da snizite nivo šećera u krvi

 Vesna Kerkez
Autor Vesna Kerkez

Naučnici su ponudili prirodne načine koji regulišu nivo šećera u krvi i povećavaju osjetljivost na insulin.

 Kako sniziti holesterol na prirodan način Izvor: Shutterstock , Youtube / Barry Lewis

Broj oboljelih od dijabetesa se već duži niz godina povećava, a ukoliko ne postoji dobra regulacija glukoze, mogu da se jave brojne komplikacije sa teškim posljedicama. Osim adekvatnih lijekova i injekcije insulina koji reguliše nivo šećera u krvi, postoje i prirodni načini koji pomažu da kontrolišete glukozu.

Ovo je lista od osam prirodnih načina koji pomažu u regulisanju nivoa šećera u krvi, podržana od strane naučnika.

1. Dovoljno spavajte

Kvalitetan san je veoma važan za zdravlje. U suprotnom, nedovoljno spavanja negativno i štetno utiče na organizam, tako što povećava rizik od nastajanja infekcija, srčanih bolesti i dijabetesa tipa 2.

Naučnici su uz pomoć jedne studije otkrili da samo 4 sata sna tokom noći smanjuje osjetljivost na insulin i sposobnost regulisanja šećera u krvi. S druge strane, nadoknađivanje izgubljenog sna može negativno da se odrazi na insulinsku rezistenciju. 

Možda će vas zanimati

2. Vežbajte više

Redovna fizička aktivnost je još jedan primjer dobre prakse koja pomaže da prirodno kontrolišete lučenje insulina u organizmu. Vježbanje pomaže da se mišići nahrane šećerom i trenutno povećava osjetljivost na insulin koja može da traje do 48 sati u zavisnosti od vrste vježbe. Jedna studija je otkrila da sat vremena vožnje bicikle umjerenim tempom reguliše nivo šećera. Druga studija je otkrila da su aerobni treninzi poput šetanja, trčanja, vožnje bicikla, penjanje uz stepenice, kao i plivanje i planinarenje dobri saveznici u borbi protiv dijabetesa.

3. Smanjite stres

Stres utiče na sposobnost tijela da reguliše nivo šećera u krvi. Povećan stres podstiče organizam da proizvodi višak štetnih hormona, poput kortizola, što dovodi do toga da se  hranljive materije praktično uništavaju, a šećer raste.

Hormoni stresa na taj način slabe dejstvo insulina. Naučnici preporučuju više fizičke aktivnosti poput meditacije, vježbanja i spavanja, koja pomaže u smanjenju stresa.

4. Izgubite par kilograma

Studije su pokazale da prekomjerna težina, posebno u predjelu stomaka povećava rizik od dijabetesa. Zato je mršavljenje efikasan način da izgubite masne naslage, ali i da poboljšavate rad pankreasa (žlijezda koja luči insulin). Studija na Univerzitetu Džons Hopkins otkrila je da su ljudi koji su izgubili 5-7 odsto svoje ukupne težine tokom 6 mjeseci smanjili rizik od dijabetesa tipa 2 i to za 54 odsto.

Zdravom i uravnoteženom ishranom, vežbanjem i promjenom načina života možete brzo da izgubite višak kilograma.

5. Unosite raznovrsno voće i povrće

Mnoge studije su otkrile da ishrana bogata biljnim jedinjenjima povećava osjetljivost na insulin. Vodite računa o tome koliko voća unosite na dnevnom nivou. Voće je bogato fruktozom (voćnim šećerom) koja podiže nivo glukoze u krvi.

6. Smanjite unos ugljenih hidrata

Ugljeni hidrati veoma utiču na skok šećera u krvi. Smanjivanjem unosa ovog nutrijenta ili ravnomjernim raspoređivanjem tokom dana povećavate osjetljivost na insulin. Stručnjaci savjetuju da redovno jedete manje porcije hrane koja je bogata ugljenim hidratima. Takođe i hrana sa niskim procentom ove hranljive materije pomaže u borbi sa dijabetesom, pa se tako preporučuju sladak krompir, integralni pirinač, kinoa i ovsena kaša.

7. Pijte zeleni čaj

Zeleni čaj može da pomogne u smanjenju šećera u krvi. Zahvaljujući hranljivim materijama, osim što pozitivno djeluje na smanjenje glukoze i rizika od dijabetesa tipa 2, povoljno utiče na moždane ćelije, gubljenje viška kilograma i smanjenje rizika od srčanih bolesti.

8.Koristite cimet

Cimet je ukusan začin za koji se ispostavilo da pomaže smanjenju nivo šećera u krvi. Jedna analiza je pokazala da konzumiranje do 6 grama ovog začina dnevno, značajno snižava glukozu. Ovaj začin možete da dodate različitim napicima, najprije čaju, ali i da ga koristite u različitim salatama i kašama.

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop