Softveri za blokiranje reklama odlično rade svoj posao blokiranja reklama koje su dosadne, ali ne rade ništa povodom činjenice da vas oglašivači mogu pratiti, i sakupljati bitne informacije o vama.
Korišćenje ad-block softvera je u porastu. Po jednom izveštaju iz prošle godine, preko 615 miliona uređaja je blokiralo reklame do kraja 2016. godine.
Većina ljudi samo želi da surfuje internetom bez prekida zbog dosadnih reklama. U tom slučaju ad-blockeri rade posao. Drugi, opet, očekuju od njihovog ad-blocking alata da smanji mogućnosti oglašivača da ih prati online. Ovi korisnici bi se iznenadili koliko malo to zapravo pomaže, čak i odmaže i čini ih dodatno vidljivim.
Izveštaj iz 2010 od strane Electronic Frontier Foundation-a nas je sve učinio bolno svesnim da pretraživači ne čine gotovo ništa da zaštite identifikujuće informacije. Nakon ažuriranja detalja za 2017. godinu, grupa francuskih istraživača je saznala da i najnapredniji ad-block alati ne mogu ništa da urade da bi zaustavili to, godinama kasnije.
U stvari, nisu u pitanju samo ad-blockeri. Bilo koja ekstenzija, kada se upari sa drugim identifikujućim informacijama, pomaže da se stvori jedinstveni otisak korisnika. Ali da vas identifikuju koristeći alat koji bi trebao da vas zaštiti od praćenja, je pomalo kao šamar po sred lica.
Što ste blokirali, blokirali ste...
Pokrenuli smo test provere (isprobajte ga ovde) na jednom od naših kompjutera u pregledaču sa instaliranim ad-blockerom, koji tvrdi da smo zaštićeni od praćenja i koji treba da štiti identifikujuće informacije.On je pronašao da je otisak našeg identiteta jedinstven među 6164 korisnika koji su se do sada testirali.
Za par sekundi može da vam kaže koje plug-in ekstenzije koristite, na koje društvene mreže ste ulogovani, i još nekoliko identifikujućih osobina koje bi zaista mogle olakšati oglašivačima da vas prate.
Facebook nas NE špijunira - obećali su!
Etičke dileme na stranu, ad-blockeri uglavnom uspevaju u svom zadatku da blokiraju sadržaj koji ne želite da vidite. Ali ako se oslanjate na njih u vezi privatnosti od radoznalih očiju oglašivača, nemojte.
Iako ne postoji sigurno rešenje, istraživači preporučuju Firefox, koji nije savršen, ali manje detalja procuri kroz njega u odnosu na druge pregledače. Takođe izlogujte se iz društvenih mreža kada ih ne koristite i isključite third party cookies u podešavanjima pregledača. Pored toga, korišćenje što manje plug-inova pomaže kao i surfovanje u incognito modu, prenosi TNW.
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.