CTM – festival inovacija, muzike i budućnosti

Autor:

Berlinski CTM festival nedavno je završen, a o njegovoj izuzetnosti, inovativnosti i posebnosti za mondo.ba piše Iva Petrović, koja je na njemu provela pet nevjerovatnih dana.

CTM – festival inovacija, muzike i budućnosti Foto: Iva Petrović za mondo.ba

Šesnaesto izdanje CTM festivala u Berlinu pod nazivom UN TUNE završeno je 1. februara. Festival je trajao deset dana, a mi smo imali priliku da prisustvujemo raznim koncertima, klupskim večerima, radionicama, predavanjima i izložbama. Ni hladno vrijeme nas nije spriječilo da trčimo sa jedne lokacije na drugu, s obzirom da su se neka dešavanja vremenski preklapala, u želji da vidimo, doživimo i naučimo što više.

Festival je otvoren koncertom na kome su nastupili Soundwalk Collective, Nan Goldin i Tina Frank. Audio-vizuelno putovanje pod nazivom „A Memoir of Disintegration“ nas je ostavilo bez daha. Pored njih nastupili su još i Rose Kallal & Mark O Pilkington sa radom „Aldebaran“ te holandski muzičar Thomas Ankersmit. Na drugoj lokaciji, u klubu Yaam, njemački duo OAKE premijerno je predstavio novi album „Auferstehung“ na malo drugačiji način, i to kroz plesni performans.

Narednog dana u klubu Astra održan je koncert britanske heavy metal grupe Electric Wizard. Kao podrška, publici se predstavio i Extreme Percuations, projekat francuskog umjetnika Mondkopfa.

Ponedeljak je bio rezervisan za koncert pobjednice CTM 2015 Radio Laba, Argentinke Sol Rezza i njen rad „In the Darkness of the World“. Postavka scene nije bila uobičajena pa smo uživali slušajući je u potpunoj tami sjedeći na velikim jastucima koji su bili raspoređeni oko nje. Te večeri koncert je održao i kompozitor Pierre Alexandre Tremblay.

U drugoj prostoriji smo vidjeli audio-vizuelnu instalaciju „Rotationsstudien, Sequenzen 20-5“ Jana St. Wernera i Karla Kliema. Rotationsstudien je generički odrađen apstraktni bioskop koji traje danima bez ponavljanja u kome svaki posjetilac vidi i čuje različitu instalaciju.

Izvor: YouTube

U utorak smo se ponovo zaputili u HAU 2, gdje nas je dočekala pomalo neobična scena specijalno podešena za „RX-11 Space Drum Machine“ muzičara Lucia Capece. Naime, iznad tribina su postavljeni helijumski baloni sa ugradjenim zvučnicima koji su lebdjeli iznad naših glava. Nakon njega nastupili su Pierce Warnecke & Matthew Biederman sa audio-vizuelnim radom „ Perspection“.

Evo kako je to izgledalo.

Slušali smo i predavanja u Kunstraum Bethanien o Arheoakustiki i dimenziji zvuka preistorijskih oslikanih pećina i kamena. Vrlo interesantna predavanja održali su stručnjaci za tu oblast: Iegor Reznikoff, Paul Deveraux i Rupert Till.

Kratku pauzu između predavanja iskoristili smo da pogledamo CTM izložbu sa radovima Anite Ackermann, Anke Eckardt, Emptyset, Graw Böcklera, Derek Holzera, Matthijs Munnika, Nik Nowaka, Konrad Smoleńskog, Claire Tolan, Maria de Vega, Zorke Wollny i Zimouna.

Nama se najviše dopala instalacija Anita Ackermann, "What We See, Sees Us“.

Uveče smo se zaputili u Berghain na koncert mlade švedske zvijezde u usponu Klare Lewis, a čuli smo i njemačku premijeru „Wilderness of Mirrors“ australijskog muzičara Lawrence Englisha i svjetsku premijeru „Low on Ice“ Aleca Empirea, frontmena grupe Teenage Atari Riot. Za vizuelni dio bio je zadužen Zan Lyons. Pogledajte video!

Sa osmjehom na licu smo napustili klub nadajući se ponovnoj posjeti sljedeće godine. Uživajte u galerijama, a ako vam nije dosta, pronađite još na OVOM LINKU.

(Tekst i fotografije: Iva Petrović za mondo.ba)

Ostale vijesti