Uloga žena među vehabijama u BiH sve je značajnija. Za razliku od proteklih godina, kada su pripadnice nježnijeg pola u selefijskim udruženjima bile na potpunoj margini, praksa je naglo počela da se mijenja.
"Riječ je o ženama koje se vraćaju sa islamskih univerziteta, a neke od njih još studiraju. One koje su došle imaju značajno učešće u aktivnostima selefijskih udruženja", stoji u povjerljivoj dokumentaciji jedne od bezbjednosnih agencija, a koja je u posjedu "Nezavisnih novina", piše ovaj banjalučki list.
U tim spisima se, na primjer, navodi da predavanja u BiH, i to u Tuzli i Sarajevu, održavaju jedna žena koja je diplomirala na Islamskom univerzitetu u Medini, kao i još jedna studentkinja tog univerziteta.
Velizar Antić, politikolog religije, ističe da je Saudijska Arabija kolijevka vehabizma.
"I sada, ako imate nekog iz BiH ko je završio studije islamskih nauka u ovoj zemlji, dakle u samom srcu vehabizma, budite uvereni da taj ima mnogo više znanja o ovom usmerenju u islamu od bilo kog svršenog studenta fakulteta islamskih nauka u BiH", ocijenio je Antić.
Zbog toga, prema njegovim riječima, ne treba uopšte da čudi pojava da i žene koje su završile islamske škole u Saudijskoj Arabiji učestvuju u predavanjima pripadnicima vehabijskog pokreta u BiH.
Tačno je, naglašava Antić, da je takvo nešto novina na ovim prostorima, ali ovakva praksa, kako ističe, nije u sukobu s islamskim propisima.
"Tako da ne bih o ovome govorio kao o nekom novom fenomenu. Možda je on novi u BiH i kod naših pripadnika vehabijskog pokreta, ali budite uvereni da i žena koja je završila islamske studije u Saudijskoj Arabiji ima mnogo autoriteta u vehabijskoj zajednici u BiH", naglašava Antić.
Dževad Galijašević, ekspert za terorizam, smatra da ulogu žena u selefijskim zajednicama ne treba potcjenjivati.
"U posljednje vrijeme primjetno je da se žene koriste kao kuriri, jer lakše pristupaju slobodnim ženama i mogu ih regrutovati. Njihova uloga je, dakle, orijentisana na radikalizaciju žena", naveo je Galijašević.
Prema njegovim riječima, ovakav preokret ogleda se i u tome što žene mogu da realizuju prenos novca i poruka sa puno manje rizika od muškaraca. "Selefije zagovaraju sistem vjerskog učenja, finansiranja, propagande i veza između sebe. Sada žene postaju vezivno tkivo između selefija", zaključuje Galijašević.
Saudijska Arabija, kao i Kuvajt, inače su rasadnici profesora koji dolaze u BiH i drže predavanja selefijama. Oni, nakon školovanja ili doškolovavanja u tim državama, ovdje postaju najaktivnije selefijske daije. "Selefijska udruženja sve češće organizuju dolazak profesora sa islamskih univerziteta, pa su tako samo tokom jula i avgusta prošle godine registrovana predavanja više šejhova iz Saudijske Arabije i Kuvajta", stoji u dokumentaciji koja je u posjedu "Nezavisnih".